2011-07-25 @ 20:03:48

CPH


Knästrumpor Topshop, tröja Weekday (trettio spänn, rea äger!), sockar Degeberga marknad. Hurra.


Utförsäljning av hyrfilmer! Satt och fnissade genom hela Social Network den här gången också, han den där Mark är rätt gullig. Och fan ta Erica.



Finaste boken från Urban Outfitters. Har inte börjat än men den lär inte vara snygg när jag är klar. :3


Topshop igen. Kommer aldrig kunna köpa underkläder någon annan stans, satan vad sött allting är.


Och så det allra första plagget jag köpt till mig själv med mina egna pengar på säkert ett år. Bekvämaste tröjan jag någonsin haft på mig.

Hemma från Kristianstad nu. Åkte till Louisiana och Köpenhamn över ett par dagar och fick med mig rätt mycket saker hem. Och så har jag träffat släkt och klappat katter och pluggat och saknat Victor något så fruktansvärt mycket och så har jag mått piss hela helgen. Sjuttiosex döda. Uuuuugh. Imorgon åker jag i alla fall till Umeå och kanske kanske kanske att jag köper en K-7 om några dagar, så jag slipper sno min fars kamera till allting!
Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

För att citera det jag skrev i mitt inlägg om att fotografera barn i del 5 i min fotoskola:



"Eller krymp ihop till barnets nivå och fånga bilderna ur ett barns perspektiv."



Det fanns med i det långa inlägget om barnfotografering, som du skrev att jag uteslutet. Hade du varit med i från början i min fotoskola hade du även läst redan i del 1 där jag skrev "Ett bra tips vid barnfotografering är att du sänker dig ned till deras nivå för att fånga barnet ur dess eget perspektiv och får på så vis få med omgivningen i den normalhöjd ett barn har, det stärker karaktären i bilden."



Tråkigt att du anser min fotoskola oseriös, särskilt eftersom jag gör den av hela mitt hjärta för det intresse som brinner inom mig för fotografering.



Mvh Josefin

Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Är väl medveten om den olika bredden av kunnande i fotografering i min skola och att den största delen deltagare är ovana kameraanvändare. Just därför har jag lagt ned tid och stor energi på att skriva på ett lättförståeligt sätt just för att alla ska kunna delta. Därav har jag även gjort upplägget i de olika delarna så att det ska vara lätt att komma igång och väntat med de manuella inställningarna som är knepiga för en nybörjare tills även de minst kamerakunniga deltagarna blivit lite uppvärmda.



Jag anser inte heller att det ska vara så att man måste fotografer barn i deras egna höjd jämt som en oskriven regel. Visst håller jag med om att det är bra att man känner till hur olika vinklar och perspektiv förändrar en bild, därför så tog jag upp det i del 1 redan från början och ägnade hela kapitlet åt detta samt har i varje nytt kapitel påmint om att tänka på det när det är dags för fotoläxan. Jag fotograferar små barn oftast sittandes på huk, men man måste också få fotografera dem som vilken modell som helst ur andra perspektiv. Att det är förnedrande att fotografera dem ovanifrån tycker jag bara är ett sorgligt synsätt som jag inte alls kan förstå.


Skriv något fint:

Vad heter du?
Kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Text:


Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign