2010-11-30 ? 10:31:31

nuoresta vanhaksi, pojasta mies

vet inte om jag någonsin varit så labil som just nu och det är en så jävla sjuk orsak att jag inte kan säga till någon, så folk drar egna slutsatser och man framstår bara som den mest patetiska människa som finns. hahaha. ändrade planer också. träffade amanda och gick på märtas teateruppvisning, träffade en före detta kompis och det blev ju inte alls awkward. min syster blev idag och harry potter blev inte alls. jaja, matten börjar om en kvart, jag borde nog gå. mamma tog förresten sitt förnuft till fånga och nyår verkar ha löst sig. återstår bara att se om något annat gör det.

2010-11-28 ? 11:18:03

pro / con

+ åka pulka med mamma om fyrtio minuter.
+ träffa amanda på måndag. var ett bra tag sedan sist.
+ inte göra någonting alls på tisdag.
+ första december på onsdag och jag får öppna första paketet i susannes awesome julkalender. min låtsasmamma äger. förhoppningsvis träffa min syster också.
+ en timme buss till motala för att se harry potter och dödsrelikerna på torsdag.
+ tre timmar buss till borås för att träffa victor på fredag.
+ hem till linni och vara awesome på lördag.

- mamma ska flytta till umeå. nu i vår.
- och samtidigt köpa en lägenhet inne i stan och aldrig mer bo kvar i linghem.
- eftersom hon aldrig kommer vara här kommer vi antagligen behöva avliva mimmi.
- jag får inte åka till victor på nyår, jag ska vara med mamma enligt en överenskommelse mellan henne och pappa när de skiljde sig. jag är sexton år och får inte bestämma över mitt eget nyår. min kära syster, fyra år äldre, har då fan inte varit med mamma de senaste fem åren.
- hon pratar om att vi aldrig ses, om att det alltid är hon som ringer mig och aldrig jag, om att min syster känner likadant, som om hon försöker ge mig dåligt samvete för att jag för första gången någonsin har bra kompisar, en pojkvän, någonting annat att göra om dagarna än att sitta hemma med min mamma.
- jag är för feg för att säga åt henne.

(+ åker iväg första januari istället.
+ kommer största delen av de närmsta fyra åren ha en tvåa i gottfridsberg helt för mig själv.)
2010-11-25 ? 20:55:01

de säger hotet mot klimatet



men jag tar det som ett tecken på att du kommer hit igen
kom hit igen.
2010-11-22 ? 21:06:57

som ett hjärta som vägrar sluta slå när varje bön gått åt

jag tycker lite synd om victor faktiskt. det kan inte vara vidare roligt att sitta i en biosalong och få sin hand sönderkramad och sedan när ljuset tänds hitta sin flickvän med rödsprängda ögon och mascara i hela ansiktet. jaja. fimen var bra. filmen var väldigt väldigt väldigt bra. helgen var bra. idag var mindre bra. med cornelia är bra. och håkan är bra. och victor är bäst. jag är kär. som fan. hurra.




håkan hellström - du är snart där:
2010-11-19 ? 17:04:22

det finns en sorglig lycka i att aldrig mer vara ett med de som vet precis vem du är

veckan kunde ha gått bättre, ganska så mycket bättre. har lärt mig att hur hårt man än försöker tar saker aldrig slut. det enda som finns att göra är väl att hoppas att det lugnar ner sig innan studenten och att allt och alla försvinner ur mitt liv snabbt som fan då. nåja, ska väl inte gnälla alltför mycket, för cornelia är ungefär den bästa människa som finns. och om fyra timmar trillar victor in i linköping och om fem timmar kommer jag sitta i en biosalong och tjuta som en liten flicka. asbra helg som är minst sagt välbehövlig. och nu ska jag gå och duscha för första gången på ett och ett halvt dygn. återkommer på måndag, ha det fint.




säkert! - isarna
2010-11-17 ? 17:28:09

"fy, inte slicka på jack!"

sofia delar ut kondomer mitt i korridoren, anna och everlyn byter officiellt ut ordet "hej" mot en smäll på röven, cornelia och ellinor diskuterar alternativa användningsområden för kondomer för lesbiska par och sofia skäller ut anna för att hon försöker slicka på hennes ipod touch. helt normal onsdag. bortsett från att både finaste amanda och anders trygg fyller år idag. grattis sötaste/jag hoppas du dör i en eld.


så avslutar vi dagen med mysig mespop (och att skriva filmanalys... dö.)

they live by night - ctrl+alt+del my heart:
2010-11-13 ? 17:20:02

sofia är söt, och det är jag också

2010-11-13 ? 09:48:48

kravla upp och sen, spring igen

får helt plötsligt dåligt samvete över hur lite jag skriver här. rätt dumt med tanke på att jag hatar folk som skriver 37897606 inlägg per dag och själv känner mig konstig om jag skriver något ens tre dagar i rad. orden har liksom tagit slut. eller snarare, det händer inget av värde för passingoftime längre. "cha cha bloggen idag var jag i skolan det var kul" passar liksom inte in här och som sagt, emobloggen är (snart) död. det är rätt roligt faktiskt. nu är det JOSSE som går undan när jag kommer i närheten, hon som sitter ensam i ett hörn medan jag springer omkring och tjuter av skratt, hon som är singel medan jag har den mest fantastiska pojke som finns. skadeglädje är den enda sanna glädjen. fy fan vad bra allt funkar just nu. förutom passingoftime, då. men det är därför det finns kameror.

jag har för övrigt möblerat om lite bland min affischhörna och man blir nästan gråtfärdig för att det är så fint.



säkert! - influensa
2010-11-10 ? 20:51:19

men jag vet att den som dör får se

det är inte ens mitten av november och redan en decimeter snö. vet inte riktigt om jag är överlycklig (SNÖÖÖÖÖ <3) eller djupt deprimerad (bli dyngsur och förfrysa fötterna) men allting blir så mycket finare med små vita snöflingor i luften, så... jag överlever nog den här vintern också. idag har jag i alla fall haft studiedag. åkte hem till min kära syster och stannade en stund inne i staden innan jag åkte hem. jag har köpt (en evighet efter alla världens pandor och hipsters) ett par awesome leggings och årets första julklapp, FÖRSÖKT köpa en fin julklapp till, men de ville inte sälja den, dumma satar, och kommit fram till att av alla album som spelats in i hela världshistorien är markusevangeliet ett av de absolut bästa.

hur som helst tänker jag gå och fortsätta spela den svenske disco på repeat och tänka på allt fint som faktiskt hände förra året nu. g'natt.

(för övrigt tror jag att alla som jobbar på skivlagret både vet vem jag är och gillar mig. jag fick två gratis markus-pins idag. hurra.)




markus krunegård - markus kyrkogård/den som dör får se:

2010-11-09 ? 08:18:43

jag blev kallad poptjej igår



och idag gifte jag mig med sofia. göran ♥ tjoffa 4ever.
2010-11-03 ? 11:29:34

alfapet äger


och åt helvete med regler.
2010-11-02 ? 17:45:00

ett kolossalt genomtänkt inlägg

jag åkte hem igår, en dag för tidigt. just precis nu borde jag sitta på en buss från borås och vara sådär allmänt lycklig att jag inte kan göra annat än att fnissa, istället för att sitta hemma. men det gör inte så mycket, för nu gör victor det istället. och han ska stanna här till fredag. fan vad allt är bra.

hursomhelst, helgen ägde. jag såg fyra filmer (yrrol, liar liar, monty python and the quest for the holy grail och donnie darko, perfekt kombination!), skrattade åt fula människor och hann träffa fina vidriga bmd. igår eftermiddag gick väl lite sådär, men det är något år kvar tills nästa gång och bara tre timmar kvar tills victor är här och allt äger ändå.

"AKTA DIG FÖR VICTOR ANNIE.
HAN ÄR EN ELAK.
HEI FRÅN BMD!"

"victor, varför är du så gay?"
"bmd, varför är du mänsklighetens avfall?"

just det, hahaha. tack kära anonym, vem du än är. jag har ingen aning om hur många läsare jag har. jag själv kollar ganska ofta min blogg från två olika ip-adresser och min käre pojkvän från upp emot tre och det förstör statistiken rätt mycket, men... sju-åtta, kanske.







hets! - 2006
2010-11-02 ? 14:25:59

shiny tops and soda pops

sofia my biggest fan tycker att jag bloggar för lite. jag säger up yours, jag hatar bloggar. hursomhelst är hon jätteduktig på att rita också. hej sofia!


the white stripes - dead leaves and the dirty ground:

Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign