2010-10-30 ? 15:13:20

cha cha bloggen

laakso - merry christmas
2010-10-29 ? 16:22:56

nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa

jag försökte formulera någonting om att jag mår bra igen, men glada och positiva blogginlägg är så jävla överskattat. jaja. jag ska färga håret idag! och hoppas på att det är tredje gången gillt och att det faktiskt blir rött den här gången. och så borde jag leta fram en vettig väska, för nu är det mindre än ett dygn kvar tills jag får krama victor igen. och nu är det höstlov. allt äger.


håkan hellström - man måste dö några gånger innan man kan leva:

2010-10-27 ? 13:51:31

om ett år eller två är det aldrig över

måndag, tjugofemte oktober. går på synundersökning, beställer nya glasögon. träffar amanda, springer på andreas. dreglar över röda dr martens, river ner en familjen-affisch. går hem, känner att allting för en gångs skull faktiskt är rätt bra.

tisdag, tjugosjätte oktober. skippar idrotten i någon blandning mellan att jag är sjuk, lat och har försovit mig. får veta att vi ska simma nästa lektion och att man blir underkänd om man inte gör det och någonting går sönder inuti. vill inte, vill inte att någon ska se mig, vill inte få det bevisat hur kass jag är på allting, vill inte visa hur vidrigt äcklig FUL jag är. sitter ensam och gråter och känner mig patetisk som fan i en timme. blir tröstad av cornelius och astrid, "vi tar oss genom det här, jag finns här för dig". köper bussbiljett hem till victor lördag till tisdag. tänker att det kanske funkar till slut, det är ingen som kan tvinga en.

onsdag, tjugosjunde oktober. pappa ringer i skolan och säger att jag har en tid för läkarundersökning måndag eftermiddag, att jag måste hem en dag tidigare, att jag istället för att vara med min pojkvän och bmd ska sitta på en brits bland en massa idioter som pratar i medicinska termer om mig som om jag vore en vandrande sjukdom. gråter i timmar och känner mig ännu mer äckelpatetisk, blir tröstad igen, "säg inte sådär, du är inte alls något missfoster". fan ta allt.


säkert! - dansa, fastän:
2010-10-24 ? 20:23:33

fint ska det vara och du är finast av alla

Min fina vän Bella envisas med att jag måste berätta allting om min pojke, och jag gissar att det är fler som undrar eftersom jag inte skrivit om något annat än rädslan över allt som hänt här. Så, det här inlägget tillägnas Bella. Och bara som en förvarning kommer det bli ännu längre än din historia om Lewis.

För ungefär två år sedan var jag lika uttråkad som du var. Jag hamnade dock inte på Chatroulette, utan på något random forum där jag tänkte roa mig med att vara dryg mot fula tolvåringar. Det lyckades rätt bra och jag undrar om det inte fortfarande finns några fula fjortonåriga pojkar ute i Sverige som hatar fröken detektiv. Men det fanns fler där, bland annat en sextonårig kille som var så fruktansvärt söt och precis lika dryg som jag. Vi pratade där ett tag innan jag bad om hans MSN. Så kom det sig att jag började prata med Victor.

Vi började prata väldigt mycket, skrev till varandra nästan varje dag. Han var så sanslöst rolig, fick mig att skratta så jag grät framför skärmen. Hans bilddagbok var något av det mest underhållande jag sett och han hade en blogg där han inte gjorde annat än att klaga. Han skrev en gång att han älskade Fanata (= fanta in case you didn't get that) och efter ett mindre utbrott på sitt tangentbord fick han heta f4n4t4_boi_92 (och jag f4n4t4_gurl_94, förstås). Han bodde 25 mil bort, men vad gjorde det, det hade väl ändå bara blivit awkward om han hade velat träffa mig. Han fick en flickvän den hösten och jag blev så glad, en så fin människa ska inte behöva vara singel. Det höll i fyra månader tror jag, och det var hemskt att se honom så deprimerad efteråt. Han blev kär i en annan flicka ett tag senare, det gick inte så bra men det var fint att se honom glad igen. I april började en kille oftast omnämnd som Stalkerguy att skriva till mig på bilddagboken och senare att skicka rätt obehagliga sms till mig (typ "godnattkram till världens finaste anni <3" när vi överhuvudtaget känt varandra runt två veckor). Victor frågade om han fick låtsas vara min pojkvän och det fick han förstås. Att se honom skälla ut Stalkerguy är något av det roligaste jag varit med om och efter det har "psuedoälskling" blivit en så normal sak att säga att jag inte ens tänker på hur bisarrt det är. Jag använde pärlarmband en hel del under hösten, Victor tyckte att de var gulliga och bad mig posta några, så jag gjorde det tillsammans med en väldigt fin teckning.

Efter sådär ett år visste vi det mesta om varandra, all skit vi gått genom och att vi var precis lika ensamma och sköra. I november smulades allting jag stått på de senaste åren sönder till ingenting (återkommer dit senare). Jag mådde inte särskilt bra hela hösten, vintern, våren och större delen av sommaren, men det är väl ingen nyhet för de stackare som följt min blogg sedan starten. Jag hade ju Joel, Simon och Märta, men Victor var den enda jag litade på helt och hållet och vem vet vad som hade hänt utan honom. Ändlösa telefonsamtal till långt in på natten var vad som fick mig att orka fortsätta. Jag gav honom en signerad Detektivbyrån-EP i julklapp och en numera väldigt välanvänd tröja i födelsedagspresent, och långt in i mars fick jag en julklapp så fin att jag inte orkade bry mig om hur fel det är att ge bort ett halsband till någon som inte är ett dugg mer än kompis.

På nyår hånglade han upp någon tjej, blev kär och gick som på rosa fluffiga moln ett tag. Jag vägrade fatta varför det sved så mycket, man kan ju fan inte GILLA någon man aldrig träffat. Jag skrev någon dagboksanteckning i mars om att jag trodde jag var kär men mest var likgiltig eftersom jag visste att det ändå aldrig skulle funka, ändå blev jag bara arg när han antydde något om att vi två kunde ha blivit något väldigt fint om saker hade sett annorlunda ut.

Tidigt i somras blev jag kär. Fast i en annan. Som jag redan visste att det skulle gå åt helvete med. Ni som läste här har väl någon vag uppfattning om vem han är, ni andra kommer aldrig få veta (muhaha). Victor och jag bestämde oss för att ni jävlar skiter vi i de där tjugofem milen, vi ska träffas. (Lite för att jag visste att om gymnasiet gick likadant som högstadiet behövde jag kunna åka iväg och titta på Pokémon en hel helg med honom och BMD.)

Sagt och gjort. I augusti åkte han hit. Bara över en dag, och mamma var med en liten stund och hann ändå agera kulspruta med frågor, men han var så mysig att krama att det var värt det. Vi träffade Märta, hängde på Skivlagret och bara pratade lika naturligt som om vi setts varje dag i åratal. På väg till hans buss lade han armen om mig. Jag bara klagade på att han är så jobbig att krama för att han är så lång, vägrade fatta hinten. På bänken i busskuren höll han min hand och jag kunde inte ens prata förrän bussen kom. Vi kramades länge och han var så himla fin. Han pussade mig på halsen och kinden och jag blev alldeles varm, kunde inte göra annat än att le. Jag minns inte precis, men jag tror det var så att han pussade mig på munnen och min hjärna kändes bortkopplad men jag kysste honom, min första kyss någonsin, precis sådär fint som det ska vara. Han gick på bussen och jag stod stilla och hyperventilerade flera minuter. Jag fick en slängkyss genom fönstret, grät som fan och lyckades på något sätt ta mig hem.

Mamma ringde på kvällen, undrade lite mer om honom. Hon frågade om vi var ihop, jag svarade nej och hon sade "vad synd, han som var så rar". Jag kunde knappt somna på kvällen. Lyckades vid midnatt men blev väckt två timmar senare av ett långt sms från Victor och kunde omöjligt somna om. Dagen efter började jag skolan igen och träffade de allra finaste vänner jag haft. På kvällen pratade jag med Victor över MSN och sade som det var, att jag var jättekär i honom. Han sade att han hade gillat mig sedan maj och varit svartsjuk på killen jag gillade i somras. Bortsett från ångestanfall lite då och då ("du förtjänar inte det här ditt kräk, och vem har sagt att han ens talar sanning?") var allting så bra det kunde bli.

Tre veckor senare åkte jag hem till honom och jag tror han var lika rädd och nervös som jag. Han kysste mig precis utanför bussen, lite klumpigt eftersom åtminstone jag nästan skakade, men en kyss precis lika fin som den förra. Fjorton avsnitt av How I Met Your Mother senare hade jag en pojkvän. Och ja... det tar väl slut här. Min bästa vän, den sötaste människa jag känner och numera min pojkvän. Och allt är perfekt. Jag älskar honom.


Markus Krunegård - Prinsessan av Peking (haha)

2010-10-23 ? 10:24:07

dagens outfit, fredag



svarta cheap monday som är så tighta att de inte ens går att röra sig i, dubbla nitbälten, svartvitrutiga hängslen, skotskrutiga converse med ETT rutigt skosnöre, bullet for my valentine-tröja, alldeles för mycket ögonskugga, svartmålade naglar, och så victors tröja a.k.a. bakteriehärden of doom and destruction. älskar att vara sjuk. eller inte. asbra kväll med klassen hur som helst.
2010-10-20 ? 14:31:08

vad gör man inte när man har tråkigt

100 Frågor - Orkar du?
Testet börjar: 13:45

1. Fullständigt namn? - Anna Fredrika Batman Johnsson
2. Ålder? - sexton år, en månad, åtta dagar. så tossigt.
3. Vart bor du? linköping
4. Färg på ditt hus? - rött
5. Hus eller lägenhet? - radhus lol.
6. Klass? - MP1. finaste som finns.
7. Vilket år tar du studenten? - 2013
8. När gick du upp i morse? - halv sju
9. När ska du sova? - om ett halvt dygn eller så
10. Vad har du ätit idag? - pasta, ketchup, ost
11. Dagens klädsel? - KLÄNNING, det trodde man aldrig, raggsockor, dr martens och victors kofta. igen. haha.
12. Dagens smink? - foundation, eyeliner och mascara för att det bara är drygt med mer :D
13. Dagens roligaste? - "vi är ju typ emogenerationen" - sofia

Socialt:

14. Har du många vänner? - arrå!
15. Har du ovänner? - nja alltså nä.
16. Vem chattade du med senast? - victor hoho.
17. Har du pojk-/flickvän? - JA :D
18. vem pratade du med sist? - cornelius, kornelia, sofia och evelyn
19. Vem fick du senast sms ifrån? - aztrid

Favorit:
20. Film? - meeeeh. amélie. eller the quest for the holy grail.
21. Låt? - just nu dom där jag kommer från
22. Mat? - digestivekex <3
23. Dryck? - FANTA EXOTIC
24. Färg? - svart
25. Stad? - london
26. Land? - sverige
27. Ämne i skolan? - grafisk kommunikation. och matte, för jag är en nörd.
28. Släkting? - alla mina kusiner, typ

Senaste:
29. Gången du shoppade? - definiera "shoppa"
30. Gången du bakade? - lördags hihi.
31. Gången du stulit något? - i söndags, victors kofta som sagt
32. Gången du rökte? - aldrig testat, fan vilken mes jag är
33. Gången du snusade? aldrig testat, fan vilken mes jag är
34. Personen du kramade? - cornelius <3
35. Gången du pussade någon? - i söndags fnizz
36. Personen du dampade på? - simon. typ.
37. Personen du bråkade med? - jag skrek "SHUT UP WOMAN" till amanda om det räknas
38. Personen du blev ovän med? - hähähä.
39. Gången du fick skrattattack? - några timmar sedan.
40. Personen du snackade i tel med? - far
41. Gången du grät? - hähähä
42. Gången du var kåt? - hähähä
43. Personen du sa snygg till? - skywalker tror jag, hihi.

Antingen eller:
44. Svart eller vitt? - svart
45. Hund eller katt? - KISSE
46. Ute eller hemma? - hemma. typ. eller nä. ute. båda.
47. Tvspel eller datorspel? - dator, sims <3
48. Singel eller upptagen? - upptagen fnizz
50. Lunarstorm, msn eller playahead? - msn, hahahah lunar <3
51. Ragga eller bli uppraggad? - med tanke på vilken mes jag är så... bli uppraggad.
52. Blont eller brunt hår? - meeeeh, går ju inte att välja. BRUN. ska man vara blond ska man ha en jävla snygg frisyr, men då är det awesome.
53. Har du blåa ögon eller bruna? - blå!
54. Choklad eller lakrits? - choklaaaad
55. Coca cola eller fanta? - FANATA <3
56. Pizza eller kebab? - sallad typ lololol
57. Randigt eller prickigt? - randigt
58. Blatte eller svenne? - är inte det där jävligt rasistiskt?
59. Älska eller bli älskad? - båda vad fan.
60. Leva eller dö? - leva, hahahha emo
61. Vänner eller familj? - vänner. helt klart.

Antal:
62. Personer du älskar? - rätt många tror jag.
63. Personer du hatar? - rätt några tror jag.
64. Glassar du ätit på en dag? - hahaha typ. två?
65. Gånger du haft minnesluckor? - 0
66. Gånger du varit hög? - 0
67. Personer du saknar just nu? - en. ._.

Vem:
69. Kommer du inte överens med? - ANDERS TRYGG
70. Vill du kyssa nu? victor. höhö.
71. Ska du träffa imorgon? - cornelius <3
73. Skickade du senast gb till i pea? - lol wat och vad hände med 72?
74. Spelade du tvspel med senast? - minns inte, haha. märta antagligen.
75. Vill du ta med på resa nu? - ööööh. blixten, till london.
76. Vill du kasta en sten i huvudet på? - ANDERS TRYGG
77. Förtjänar att dö? - ANDERS TRYGG men nä.
78. Är söt? - litenkisse, hihi.
79. Vill du sova jämsides med i natt? - ADSFGF victor. ._.

Vad:
80. Gör dig glad? - my life is average
81. Gör dig ledsen? - finnar (tolka som ni vill. fast jag tycker ju om markus krunegård. vad jobbigt allt blev nu)
82. Vill du helst göra nu? - sova typ. eller sitta på en buss tvärs genom sverige, det hade varit fint.
83. Önskar du att du slapp göra? - frysa :<
84. Vill du ha nu? - PENGAR SOM FAN och en filt, tack
85. Önskar du dig i födelsedagspresent? men orka, bara ett år kvar ju
86. Längtar du till? - FREDAG :D och nästa helg hihi.
87. Tycker du om dina betyg? - har inte ens några än DÖÖÖH.
88. Ångrar du i ditt liv? - öh typ allting fram till 2009. men jag har faktiskt varit ganska vettig efter det.
89. Är det bästa som hänt dig? - slutade på min högtadieskola. det mesta har varit rätt bra sedan dess.

Vad tycker du om?
90. Rökare? - luktar illa som fan men det ser ju häftigt ut
91. Bråk? - SLAXMÅL ÄGER men nä.
92. Killar? - fiiiiiina.
93. Tjejer? - skitstövlar. eller ja, alla tjejer jag kände förut i alla fall.
94. Skola? - AWESOME
95. Framtid? - kommer bli bäst.

Övrigt:
96. Är du kär? - jaaaaaa och det äger.
97. Hur lång är du? - EN OCH FEMTIOFEM och inga taskiga kommentarer nuva.
98. Första tanken när du vaknade? - inget, min hjärna funkar inte så bra på morgnar
99. Sista tanken när du somnade? - "borde jag ta av koftan? nä..."

100. Hur mycket är klockan nu? - 14:24


håkan hellström - dom där jag kommer från:

2010-10-19 ? 18:10:36

dagens outfit, måndag




tyllkjol från h&m 2007, silly walks, victors kofta och nio lösnaglar. asgrymt.
2010-10-17 ? 12:00:07

and this'll help things turn out for the best






I-III: batman och luke skywalker på upptåg.
IV-V: VÄRLDENS BÄSTA KILLAR. herregud vad bäst.
"now i'm gonna present this in swedish english because JU SAOND SOU VÄRY FANNI. i bet you're wondering 'what is he doing in a place like linköping? and why haven't the swedish democrats already thrown him out?'" ♥

nu ska jag äta mer överbliven kladdkaka. om nom nom.

eric idle - always look on the bright side of life:
2010-10-15 ? 08:55:08

HIT THE GAS KILL 'EM ALL

idag är det fredag. annie, isabella och astrid är såhär glada.













my chemical romance - na na na:
2010-10-13 ? 17:42:02

alla vill se dig falla nu håkan hellström


I: åkte till skolan i soluppgång. hösten är rätt bra.


II: treorna på stylistprogrammet på min skola behövde nagelmodeller, och eftersom deras mentor råkar vara vår mattelärare blev det vi. två och en halv timme manikyr och nagelförlängning, helt gratis. gotta love ljunkan.


III: jag ska köpa nya glasögon och har nästan bestämt mig för de här även om det känns väldigt mainstream. jaja, snygga är de. vad tycker ni?


IV: två dagar kvar herregud. cornelius och jag smider redan planer för att kidnappa honom och gifta oss med honom. annie <3 john.


V: amanda är söt.

håkan hellström - river en vacker dröm (herrejesus vad fin):
2010-10-12 ? 08:58:22

halp me get published

och rösta "average" på de här, hehehehe.

Today, I found a text message I sent to a guy several months ago, saying "I love you even though you have chips in your belly button". He's my boyfriend now. I think I've made a good desicion. MLIA


I'm a vegetarian. I can't eat dinosaur shaped nuggets. I'm sad. MLIA

Half a year ago, I went to the cinema with my mum to watch Avatar. On the way back home, we were talking about how great we thought it was when she said "yeah, maybe we've just seen the best movie of the year!". It was quiet for a moment, until I politely pointed out it was January 1st. MLIA

Today, I discovered that when I hold the cursor over a word in Internet Explorer, my computer will automaticly translate it from English to French. My entire computer is set to Swedish. Nice job, computer. MLIA

In Swedish, you say that you "flat" your hair, not "straighten" it. My dad's girlfriend has a bad habit of saying she "straightens" her hair, which wouldn't be so bad if it weren't the exact same word as saying you "shave" you hair. MLIA
2010-10-10 ? 21:57:04

sätt eld på dina fingrar, håll händerna kalla

ändrade planer: skywalker + victorpuss + JOHN CLEEEEESE <333 herregud. kommer kunna dö lycklig.

skåne blev väldigt fin. lyssnade på bob hund och diskuterade jackass hela vägen ner, kramade födelsedagsbarnet farfar och åt spettekaka, ganska äckligt men hey det är ju skåne. imorgon ska jag försöka få tag på min kära kamrat simon-två-meter-lång som jag inte mer än hälsat på på flera månader, men just nu ska jag gå och sova. det är underskattat att sova i sin egen säng.


bob hund - världens bästa dåliga låt:
2010-10-08 ? 12:43:11

ibland gör man absolut ingenting men det blir fel ändå

egentligen är jag väl precis likadan. femton år, ensam och livrädd. jag har bara blivit bättre på att dölja det. plågar mig själv av gammal vana, tänker att jag har nästlat mig in i någon annans liv och att de snart rycker bort mig, tänker att det måste vara något fel på honom, tänker att varför håller du på sådär, han har en flickvän för guds skull. det är bara tillsammans med honom jag känner mig trygg, tillsammans med honom glömmer jag allt. jag är ju aldrig tillsammans med honom, bara.

men det går bra. inser allt oftare att jag inte alls har nästlat mig in någonstans, JAG har det här. blir till någon annan, någon äldre som har kommit till ro med sig själv. jaja. jag borde sluta emoblogga, ingen som tycker om det ändå. jag åker till skåne idag och min systers pojkvän följer med så jag slipper vara ensam med henne tre dagar i sträck. och nästa fredag får jag träffa både skywalker och victorpuss, hurra.



markus krunegård - ibland gör man rätt, ibland gör man fel:
2010-10-06 ? 21:09:36

we're brother daniel and we look so good together

fotolektion + skywalker. bra dag.








broder daniel - underground:
2010-10-05 ? 20:21:32

Fotolektion: PhotoShop



Och jag överdrev bara lite. Stockbild från xDrella @ dA (himla snygg tjej för övrigt).

Detektivbyrån - E18:
2010-10-04 ? 18:07:31

30 dagar derp



















och en månad tillsammans med victor / fanataboi / batgirl / sjöhäst / valross / plättmannen / plattmask / psuedoälskling / adolf krunegård / ninja / awesomedude. jag älskar dig :*

(det där är för övrigt INTE de värsta bilderna som finns på honom på internet. inte ens de värsta bilderna jag har tagit. vilken pojke jag har, va.)
2010-10-01 ? 11:45:30

"jag är inte sån som skulle lyssna på säkert."

jag kom aldrig till sims, fastnade i psl istället hoho.



2010-10-01 ? 08:46:31

men det är fredag!

dagens bravader:

tog mig upp ur sängen. sitter i ljunkantröjan, rosa raggsockor och hår som inte blivit tvättat på två dagar. nu ska jag göra fler mackor, dricka vaniljte, spela sims och vänta på en dröse stackars-annie-kommentarer.


moto boy - the heart is a rebel (finaste på väldigt väldigt länge):

Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign