2011-02-26 ? 10:52:52

hej stockholm






1. topshop // 2. poco loco, carlings // 3. BENGAAAAAAAANS <3<3<3<3<3<3<33<3<3<3<3<33<3<3<33<

Jag börjar själv förvandlas (det behövs nog ett fulare ord... antagligen bara jag som kopplar det till Kafka och skalbaggar) till något jag skulle klassa som äcklig jävla super-hipster, men människorna inne på Topshop, alltså. De skrämmer mig.

Ett besök på Bengans gjorde mig lite lyckligare i alla fall. Hittade bara en av de tre skivor jag hade tänkt köpa men köpte lik förbannat totalt tre stycken av de sex skivor jag hittade. Och pappa var fin och betalade både tröjan och skjortan (för att jag provade en annan skjorta som visade sig kosta 700 först och det där "bara" blev 550 tillsammans, ja jesus vilket kap) så tekniskt sett har jag fortfarande bara köpt skivor och merch, höhö.

Hello Saferide - I don't sleep well
2011-02-24 ? 10:27:32

GISSA OM JAG GRÅTER AV GLÄDJE

Ärade hipster-Anna, vad kul att du skriver!

Fredric här, jag som lirade som detektivsupport. Tusen tack för alla fina ord, vad roligt att du gillar vår musik! Även lite tragikomiskt att du, som det verkar, jobbat ihjäl dig över den först-första skivan. "Go back to sleep, dear" spelade jag in på mestadels egen hand 2008-2009 och det var det första jag spelade in någonsin, och jag gjorde det först bara för kul men sen blev det så kul att jag gjorde den första fullängdsskivan under det gamla bandnamnet One Man Freac Show.

För ett tag sen så tyckte jag inte den passade så bra in i resten av skivorna eftersom det är så stor skillnad rent ljudmässigt, därför tog jag bort den från webshopen. Men du ska gi-vet-viiis få tag i en om du gärna vill ha en! Ge mig din adress så kan jag skicka den till dig när jag själv får tag i en, tror dom sista 10-15 skivorna ligger i en hög nånstans i mitt barndomshus. Det kan nog ta nån vecka innan du får den så du vet! Så, ge mig din postadress så styr vi upp det där åt dig.

/fredric, OMFS!
2011-02-23 ? 18:16:39

2011 so far

Jag tror inte jag har köpt eller ens tänkt tanken att köpa något som helst icke musikrelaterat till mig själv hittills i år. Grattis, annie.









OMFS! - Johnny you're OK:
2011-02-21 ? 15:00:49

._.


Insåg precis att passingoftime antagligen har livit en omedveten hyllning till White Stripes. Fina färger och så.
2011-02-21 ? 09:42:35

borås






"BMD sade till mig "men om Anna ska vara med när vi lanar kan vi ju inte göra tacogratäng!" och jag svarade "nä, vi får fixa något vegetariskt". "JA, VI GÖR SPAGHETTI OCH KÖTTFÄRSSÅS!! Eller nä, det har kött i sig..."

Ägnade mesta tiden åt att sova och kom aldrig iväg till Göteborg som det var tänkt. Gick iväg till Knalleland och Skivlagret istället (kalltkalltkalltkalltkallt), hittade inget med Hello Saferide eller Bring Me The Horizon som jag hade tänkt förstås, men en White Stripes-dvd för 48 kr är inget man klagar på. Nåja, ska till Stockholm med pappa på fredag, kanske kan tjata till mig ett besök på Bengans. Nu ska jag tillbringa resten av dagen med Sims, precis som man ska på lov. Hurra.

The White Stripes - Black Math:
2011-02-19 ? 20:31:20

jag vill ha dem skevt


Jag ska se de där i augusti. Fiiiint.
2011-02-17 ? 18:06:28

Imorgon ligger jag i en skinnsoffa och gråter

Skivlagret håller på att gå i konkurs. Det är så dumt, det är ju bara en skivaffär, folk köper ju inte ens skivor längre, men det känns ledsamt. Jag har gått dit praktiskt taget varje gång jag varit inne i stan sedan början av nian. Jag har spenderat enormt mycket pengar där, köpt nästan hela min skivsamling med 70+ album, och jag har ägnat så mycket tid åt att bläddra bland skivorna och sitta i soffan och plugga. Jag har sett Markus Krunegård, Håkan Hellström och Martin Molin där, jag var där första gången jag träffade Victor. Killarna som jobbar där är bland den trevligaste butikspersonalen jag träffat och hela affären är helt underbar. Jag älskar det där stället. Och nu ska det försvinna.

Men... man kan väl försöka se det från den ljusa sidan. Rea!


2011-02-16 ? 19:15:06

my da-da-da-da-da-da-da-da-dancing queen

Idag var jag i skolan. Skrattade så jag inte kunde andas, blev tafsad på av Cornelius, gick in till stan med några av de allra finaste människor jag vet, kom hem och möttes av ett långt fint meddelande från Victor.

För sex månader sedan var jag instängd på mitt rum och bara grät över hur fel allt kändes. Jag var deprimerad, överlycklig och väldigt, väldigt förvirrad. Och jag var kär. För första gången kär i någon som gillade mig. Det är läskigt hur snabbt det har gått.


Laakso - Dancing queen
2011-02-14 ? 17:59:36

i brist på bättre; den jag älskar näst mest

"astrid, vet du vad som hände igår?"
"TRÄFFADE DU MYSTISKA BUSSKILLEN?!?!??!?!?!??!?!?!"
"nä..."

för precis en vecka sedan skulle jag ha varit klar med artikeln om victors mamma. igår skrev jag till honom över msn och undrade om hon var hemma, svar nej men hon kommer hem om några timmar. några timmar senare skrev jag igen och undrade om hon var hemma, svar ja hon sitter i köket, det är nu eller aldrig. jag stängde ner allting och sprang upp till mitt rum. jag HATAR att prata i telefon men stålsatte mig för att prata med henne eftersom jag verkligen var tvungen att bli klar. det gick lite väl många signaler och precis när jag skulle lägga på svarade victors bror. jag presenterade mig som victors anna eftersom deras syster heter anna och undrade om deras mor var där. fick svaret "jag tror inte det, ska kolla" och några sekunder senare skrek victor "HALLO" i luren och meddelade att hans bror hade sagt "du får ta det, det är nån du känner". jag känner att den där artikeln är ganska långt borta.

idag är det alla hjärtans dag. i år är första gången jag kan säga att det är överskattat utan att bara låta bitter. jag fick en kram av everlyn i alla fall.

förresten, är det någon vänlig människa från mp1 som vet hur vi ska göra imorgon bitti? samling var och när?

2011-02-10 ? 17:59:34

with our collected brain resources she would have an iq of 155


hej. blev trött på skitN, så jag fixade till min kära bästis bloggen. vilket innebär större bilder, om jag nu får för mig att fota något annat än victors dubbelhaka den närmsta tiden. eftersom jag inte har några andra bilder än på just victors dubbelhaka blir det en bild på victor innan han började förpesta min hårddisk.

hello saferide - anna:
2011-02-09 ? 16:58:03

the invention of lying









"hi. i just masturbated."
"oh. the thought of that makes me horny. i hope this date ends in sex."
"i don't find you attractive."

VÅÅÅR. eller ja, nästan. den mesta isen är borta och benen är inte totalt bortdomnade efter en halvtimme utomhus i nylonstrumpbyxor. fick inte tag på victors mamma, får väl försöka idag. just nu tänker jag dock skita i det och starta sims.
2011-02-08 ? 11:54:30

repent repent we're all gonna die

vi håller på med en "tidning" i skolan, om mat. victors mamma äger en restaurang, så jag tänkte intervjua henne i helgen och skriva en artikel innan deadline igår. men just eftersom hon äger en restaurang jobbar hon så jävla mycket och jag träffade henne inte ens. förklarade läget för min lärare och hon sade att detvar okej men att artikeln måste vara klar imorgon. det betyder att jag måste ringa victors mor idag, sitta uppe och skriva hela natten och renskriva på lektionen imorgon. kommer det hända? tvivlar på det.

igår inhandlade jag en skiva som jag varit på väg att köpa i evigheter. den är egentligen billigare på bengans, men jag ska inte dit förrän om två veckor och jag bestämde att den tiden var värd tjugo kronor. hurra.



det är abnormt mycket fel i den översta bilden men JAG BRYR MIG INTE. nöjd ändå.

bring me the horizon - chelsea smile:
2011-02-08 ? 09:57:01

work in progress: lagermask äger


2011-02-04 ? 13:46:11

hela livet var ett disco

hallo. till och med min kära pojkvän klagar på att jag skriver för lite här, antar att jag verkligen skriver för lite här då. jaja. det händer ärligt talat inte så mycket. några oerhört spännande drastiska förändringar (typ...) med mitt hår skedde för några dagar sedan, bild kommer, så småningom. sitter just nu i skolan och väntar på att tiden ska gå, om en och en halv timme går bussen till borås, och tittar på sofia som ramlar av sin stol. himla trevlig tjej, det där. i brist på bättre skit kommer gamla photoboothbilder och mesig radiopop, hurra.





markus krunegård - hela livet var ett disco:

Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign