2010-06-11 @ 09:59:29

gör mig lite whoa whoa

en av de första sakerna som arthur, huvudpersonen i liftarens guide till galaxen, får veta är att en handduk är det absolut viktigaste en humanoid som är ute och liftar behöver. man kan använda den som filt, som paraply eller som gasmask. själva liftarens guide är egentligen en bok, men eftersom den skulle bli alldeles för tjock är den bara en liten datorskärm, lite som en ipad fast trettio år innan ipad ens var påtänkt. dessutom står det "don't panic!" i stora, vänliga bokstäver på baksidan för att göra alla liftare lite bättre till mods.

så igår, när jag gick ut nian, gav pappa mig en handduk. en handduk som det står "don't panic!" i stora, vänliga bokstäver på. det skulle kunna vara den finaste presenten jag någonsin fått och gud vad jag älskar den.

men. ja. jag slutade nian igår. hela grundskolan är slut. 9b1 kommer aldrig mer vara tillsammans. två av dem har jag gått i samma klass med i tio år. jag tyckte trots allt om min klass och jag kommer sakna dem rätt mycket.

jag hade redan bestäm mig för att en avslutning på kryckor skulle vara ungefär det mest failade sättet av sluta nian på (jag hade fel, men dit kommer vi sen). så jag tryckte i mig ett par bajsstarka (nämen fy, anna) värktabletter och gick utan kryckor i kyrkan. det var ingen bra idé, fy helvete vad ont det gjorde, så jag satt större delen av tiden på en kyrkbänk och tackade jesus, allah och det flygande spaghettimonstret att jag kan gråta utan att det syns.

eftersom linghem består av ett stort gäng bönder har niorna en tradition att åka traktorflak in till stan efter avslutningen. vår vagn var fin och alla stod och vrålade med till fjortisdunk, men självklart råkade vi kasta en vattenballong på södra sveriges största arsle. vi fick stå stilla mitt på vägen i en halvtimme medan han ringde polisen. men det löste sig och allt blev bra och det känns bara som 9b1 i ett nötskal att sluta fyra år tillsammans med att bli polisanmälda.









zackarias - fredag:

Skriv något fint:

Vad heter du?
Kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Text:


Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign