2012-10-20 @ 19:20:00

yes you're older now and you're a clever swine but they were the only ones who ever stood by

man skriver lite för ofta "det här är bäääst i heeela vääärlden" så det är klart man börjar undra för sig själv, vad ÄR egentligen bäst i hela världen? jag har en spellista som jag uppdaterar lite då och då med låtar som jag verkligen, verkligen helhjärtat älskar och förutom bohemian rhapsody och annat självklart är jag uppe i tolv stycken, utan inbördes ordning.

1. From First To Last - The one armed boxer vs. the flying guillotine

sötaste sonny, såklart, höhö. den gör sig bäst med låten Soliloquy som intro, eller snyggt hopklippt som här. sådan energi, och så texten, åh sonny varför är du så underbar.

2. Placebo - Bright lights

utan att ha någon superrelation till placebo kan jag påstå att den här lätt skulle kunna kvalificera sig som den allra, allra bästa låten jag vet. "no one can take it away from me, no one can tear it apart, because a heart that hurts is a heart that works."

3. Slagsmålsklubben - Kasta sten

smk har blivit så kassa senaste åren men HERREJESUS JAG ÄLSKAR DEN HÄR. jag bryr mig inte om att jag typ inte har träffat en enda människa som inte avskyr den, den är magiskt bra på alla sätt och vis. tröttnar aldrig någonsin.

4. Katten Skogmans Orkester - All min kärlek

vad som börjar som en ganska söt kärlekssång utvecklas snabbt till "och din syrra får min själ smaka klubba som en säl". jag älskar katten och den här låten är så skruvad på precis rätt sätt.

5. The Smiths - How soon is now?

den börjar bli några årtionden men är lik förbannat musikaliskt fantastisk. morrisseys låttexter är underbara och den är... genialisk.

6. Säkert! - Det var 3 månader sedan idag
[ finns icke på youtube men här är spotify ]
jag har aldrig varit den situationen vilket känns väldigt skönt men den är så rakt på, så fruktansvärd och vacker och det är otroligt hur mycket känslor som går att klämma in på två och en halv minut.

7. OMFS! - Incompleting
[ spotify här också ]
ingen känner till omfs! annat än de som jag har babblat om hur himla gullig sångaren är irl för, men de är fortfarande ett underbart band. incompleting har så enormt mycket energi och fredric har en alldeles alldeles underabr röst.

8. Kill Hannah - Hummingbirds the size of bullets
mat och bandet själva säger att kh före och efter albumet for never & ever är två helt olika band fast under samma namn och det hört verkligen på musiken. det här är tidiga kill hannah och de är betydligt mer indie än alternativt och jag kan inte bestämma mig för om jag gillar tidiga eller nya kill hannah bäst. den här låten är väldigt fin i alla fall.

9. bob hund - Dansa efter min pipa

ibland behövs inga tunga känslosamma poetiska låtar, utan bara något man blir glad av. dansa efter min pipa blir man glad av.

10. From First To Last - Failure by designer jeans

finsonny igen. förutom att den rent musikaliskt är väldigt, väldigt bra innehåller den i princip varje tanke ett trasigt tonårshjärta någonsin har tänkt. "i'm a mess of insecurities, attention starved with a narcissistic twist, don't you think that i'm amazing, please tell me i'm worth dating."

11. bob hund - Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte hittar hem men det gör jag, tror jag

nog för att den är tio minuter lång och jag postade den för någon vecka sedan: bob hund, jag älskar er. bara låttiteln i sig är underbar och budskapet är fint och hur man än mår blir man alldeles lugn av den.

12. Gary Jules - Mad world

och nog för att jag postade videon igår, den tål att postas igen. en cover, specialinspelad för filmen donnie darko, som är tusen gånger bättre än originalet och med magnifik text och ännu mer magnifikt piano och hela låten är magnifik och åh.

Skriv något fint:

Vad heter du?
Kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Text:


Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign