2012-11-06 @ 20:12:19

dagens hat

idag när jag tog in posten hittade jag ett vykort till pappas fru, från hennes moster och morbror. det stod, ganska ordagrant, "Tack för Ert besök. Blommorna är fina. Igår var vi på gudstjänst. Om en timme åker vi iväg till sjukhuset. Hälsningar, xx". jag. HATAR. vykort. jag ser absolut ingen som helst poäng med dem, verkligen. man letar upp ett riktigt, riktigt opersonligt fult foto, eller ännu fulare collage, skriver en riktigt, riktigt opersonlig text och ingen människa kan bli glad av dem. det är jobbigt att skicka, det är ännu jobbigare att få. man måste låtsas uppskatta dem och helst skicka ett vykort tillbaka. jag har inte skickat något sedan jag var typ tio år och tänker aldrig mer göra det och varenda ett jag får river jag sönder och kastar. VYKORT ÄR DET MEST ÖVERFLÖDIGA OCH ÄCKLIGA SOM FINNS. dö.

(ah, just det. typ hela pappas frus släkt är kristna. hon själv är tack och lov inte religiös men vi har ändå sådana där äckliga små söta "inspirational quotes" överallt. åååååh snälla brinn.)
tina

ge mig din adress så ska du få smaka på vykort säger jag bara

2012-11-07 @ 13:16:04

Skriv något fint:

Vad heter du?
Kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Text:


Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign