2012-05-06 @ 21:20:49

there's a club if you'd like to go, you could meet somebody who really loves you

^ har haft alldeles för mycket die antwoord fast i huvudet senaste dagarna, behöver lite deppig indierock.

Det kommer tre stycken stresshelger närmsta månaden och det känns jävligt jobbigt, men mest ironiskt med tanke på hur fruktansvärt asocial jag alltid annars är.

Näst-nästa helg är det Kristi himmelsfärd och min familj hade tänkt åka till farmor och farfar. Jättefint, men jag vet inte ens vilka andra som ska dit (min släkt är utspridd i Uppsala, Linköping, Jönköping, Kristianstad, Eslöv och Búðardalur). Samtidigt ska Sofia och resten av klassen och antagligen ännu fler ha grillkväll och jag sitter betydligt hellre och snackar skit i Fornåsa än umgås med en massa människor jag inte har något mer än blodsband gemensamt med.

Helgen efter det hade jag planerat att åka till Borås, men Isabella ska ha ett väldigt sent födelsedagsfirande och när jag på skämt frågade hur ledsen hon skulle bli om jag valde Victor över henne lät hon väldigt besviken. Jag minns det inte själv men tydligen missade jag hennes fest förra året också. Självklart vill jag vara hos henne, men mitt asbra veckoplanerande med Victor skulle skita sig totalt och med alla omständigheter skulle det behöva gå ungefär tre och en halv vecka mellan nästa och näst-nästa gång jag träffar honom och trots våra 20+ mil har vi aldrig varit ifrån varandra så länge. Egentligen det enda jag är riktigt kluven kring.

Den åttonde juni har jag skolavslutning men det var riktigt jävla tråkigt förra året så jag skippar den och går på Victors student. Det kommer bli asfint men han och alla han känner ska ut och supa på kvällen och jag är inte arton osv. Susanne tycker att vi två ska åka till Göteborg och sova där fredag-lördag men hon och jag är VERKLIGEN inte lika varandra och att "vara i Göteborg" är för henne typ att gå runt och titta på gamla fina byggnader och gå på museum och äta och sen stänga in sig på hotellrummet klockan nio på kvällen och inte för att jag ogillar henne, men jag skulle hellre stanna ensam inne på Victors rum hela kvällen än vara i Göteborg med henne. Madde tyckte att jag skulle låna hennes studentmössa så att ingen kollar mitt leg när jag smiter in. Eftersom jag inte kommer dricka kommer jag ju knappast vara till så mycket besvär för någon och jag skulle känna mig så dum om jag inte fick hjälpa en väldigt packad pojkvän hem på morgonen och sedan sitta och trösta/skratta åt en väldigt bakis pojkvän dagen efter.

Helene har börjat prata om att följa med både till Skåne och Göteborg nu. Svensk familjeheder existerar tack och lov inte, men hon är en sådan där fruktansvärd människa som tycker att man måste bete sig på ett visst sätt. Jag tycker om henne men hon är liksom ingen jag skulle VÄLJA att umgås med och ändå tycker hon att jag är så hemsk när jag väljer mina vänner framför min syster. Det känns som att någon kommer bli arg på mig vad jag än väljer, alla tre helger. Jag vill inte vara med min släkt, ändå känner jag tvånget för det är ju sådant som man SKA göra. Jag är hellre helt ensam i Borås än med någon jag SKA tycka om i Göteborg. Jag vill inte åsidosätta min klass framför Victor, men dem träffar jag varje dag och honom ett par gånger i månaden. Åh fuck, orkar inte.

(lol. tror ni inte how soon is now började spelas i samma sekund jag publicerade?

Skriv något fint:

Vad heter du?
Kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Text:


Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign