2012-05-27 @ 01:46:41

Om oss Tvättbjörnar

Jag har hittat den enda platsen på Internet där folk är genuint snälla mot varandra. Den platsen är ett forum under namnet Raccoon Society.

Historian: Mat Devine, sångaren i Kill Hannah, från och med nu kallad Mat så att det inte blir några missförstånd för ja, han heter verkligen Mat, skrev en gång för länge sedan en blogg om sitt turnerande. När han slutade turnera tyckte han att det var synd att bara stänga ner alltihop och frågade läsarna om vad de ville ha. Det slutade som ett forum. Namnet kommer från att han mest umgicks med skummisar som grävde i soptunnor och hade en shitload med kajal, men "raccoons" kom också att handla om små tonåringar som fått blåtiror från sina mobbare. Mat fortsätter blogga och skriver en gång i veckan i forumet under psuedonymen "Papa Raccoon". För ungefär två månader sedan startades Raccoon Socitey 2.0 upp med ett helt nytt forum och när de samtidigt lottade ut Mats gamla gitarrfodral bland alla medlemmar gick jag med, det gick till en tjej som heter Steph och jag tror inte att det var ett riktigt lotteri men jag är inte det minsta bitter för Steph är huuur gullig som helst.

Bland alla oändliga trådar om mentala problem, förhållandeproblem, mobbning, mode, musik, konserter, rent nonsens, allt tråkigt och allt fint, har det dykt upp några inlägg som jag ärligt talat inte förstår mig på på något sätt. Såvitt jag har fattat handlar alltihop om organisationer, frivillighjälp och fonder, men det är ungefär allt jag har fattat. Alla inlägg skrivs av icke-registrerade medlemmar under psuedonymer. Alla inlägg är skrivna med JÄTTEKRÅNGLIGA ord, i metaforer och omskrivningar och jag har försökt läsa men jag tror inte ens jag hade fattat om engelska hade varit mitt modersmål. Jag förstår inte ens poängen med dem, vad någon vill säga med all text, det känns ungefär som att politiker som ju är experter på att inte få något sagt, skulle ha lärt sig poesi. Jag skulle faktiskt räkna mig själv som en av de mer aktiva och erfarna medlemmarna i nya forumet och ingen vet vad det här handlar om. Ändå finns de där. Den där lilla gruppen oregistrerade medlemmar, som BARA skriver i den sektionen, all denna text som ingen begriper. Jag tror att de är uppe i fem trådar nu och någon gnällde på oss "elitister" som bara bryr sig om oss själva, att vi är så extremt ovälkomnande och att det är de oregistrerade som gör RS till vad det är – någon svarade, jag läste igenom vad som skrivits ordentligt, blev riktigt jävla förbannad, skrev ett argt svar och fick ett lika argt svar tillbaka. Nu har det första bråket på Raccoon Society 2 dykt upp, ett meningslöst krig som mest går ut på att anklaga de oregistrerade eller de aktiva medlemmarna för att vara en elitistgrupp som bara bryr sig om varandra och inte släpper in någon annan, och det var jag som startade det. Sweet.

Trådarna finns att läsa här, här, här, här och här. Läs och begrunda och bli medlem och börja skriv i alla andra trådar när du ändå håller på för det är verkligen hur fint som helst där. Underbar stämning, alla är trevliga mot alla och det går att prata om precis allting, oavsett om man gillar Kill Hannah eller inte.

Skriv något fint:

Vad heter du?
Kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Text:


Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign