2012-05-05 @ 21:45:15

fok julle naaiers

Long story short. I lördags när madde&andreas&jacob hämtade upp mig och Victor hade BMD hittat en helt störd electro-rap-låt som han blastade hur högt som helst. Den lät vrickad men tillräckligt basic för att fastna i huvudet och inte blev det bättre av att Victor började lyssna på den på Spotify igen när vi väl var tillbaka i Borås. Det visade sig att det var Die Antwoord, som jag i och för sig bara kände till namnet på, men det var inte riktigt vad jag hade väntat mig. Han letade upp videon, sade att "den är ännu konstigare", och.... öh. Ja. Det är den.



Efter det har jag verkligen inte kunnat släppa låten, hur weird den än är. Jag har tittat på massa videos och även om ingenting liknar varandra så är allt på ungefär samma nivå. Die Antwoord komemr från Sydafrika, namnet är såklart afrikaans för "svaret", ganska logiskt åtminstone om man kan tyska (eftersom afrikaans härstammar från nederländska osv). De består av Yo-Landi Vi$$er (Yolandi Visser, fast lite mer fancy) och Ninja (Watkin Tudor Jones, fast lite mer fancy) och DJ Hi-Tek som jag ärligt talat inte har en aning om vem det är. De kallar sig själva för "zef", rätt svårt att förklara, speciellt efter jag själv inte ens hört ordet förrän för några dagar sedan. Några citat jag hittat är "it's kind of like posh, but the opposite of posh" och från Yolandi själv, "zef is, you're poor but you're fancy. You're poor but you're sexy, you've got style". Jag vet egentligen inte mer om dem än att de är väääldigt stora i Sydafrika och att de är helt jävla knäppa. Och att Yolandi är den där sortens människa som raserar flickors självförtroenden totalt för det är helt sjukt vad snygg hon är. Hade inte haft något emot att ha hennes frisyr heller, om det inte varit så att till och med jag är för feg för det.

Och det värsta just nu är att jag VET att jag KOMMER börja lyssna på dem nu, det är liksom så överdrivet och dåligt och konstigt att det blir bra. Fuck yooooooouuuuuu, BMD. Nu går jag och laddar ner alla album.
astrid

asså WUUUT?? vafan är det där :S haha

2012-05-06 @ 10:13:16
astrids blogg
Anonym

Hej, hur har din vecka varit? :)

Jag har en dröm att bli en berömd skådis och kläddesigner så kolla gärna runt lite i mina kategorier, vem vet du kanske gillar den? :)

Fin blogg btw!

2012-05-06 @ 14:23:45
Anonyms blogg
tina

om livet inte var surrealistiskt innan är det nu i alla fall

2012-05-06 @ 19:24:40
tinas blogg

Skriv något fint:

Vad heter du?
Kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Text:


Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign