2012-02-29 ? 20:17:22

please don't believe my words of lacking honesty

Angående ett gammalt inlägg har jag tagit ett beslut som jag kan komma att ångra senare. Fast antagligen inte. Jag tänker inte se Kent i sommar. Det är alldeles för mycket känslor och symbolik inblandat för att jag ska orka och jag tänker inte stå där en gång till, skrika för allt vad halsen klarar och känna bröstet skrika ännu högre för att mannen jag älskar inte står bredvid och håller mig i handen. Enda möjligheterna skulle vara att gå med Linni, som är den där helt fantastiska sortens människa som inte skriker MEN GUUUUUD GUMMAN SÅ HIMLA SNYYYYYGG DU ÄR IDAG ÄLSKAREEEEEEEEJJJJJJJJJ utan hej skithuvud, hoppas du brinner upp och dör och det funkar nästan alltid, men inte när man för en enda dag i hela livet endast och enbart behöver bli kramad och höra att man faktiskt är bra, eller att gå med Emma, och man _BERÄTTAR_ICKE_NÅGONTING_ för släktingar och att börja böla och förklara att sist jag hörde Sjukhus grät jag som ett litet barn för att de valde den, inte Hjärta, de valde mig, inte henne, och att sist jag hörde Mannen i den vita hatten svimmade jag för att ett halvårs ensamhet hade fått mig att sluta äta skulle helt enkelt inte vara möjligt. Och jag är asocial. Jag är tråkig. Jag gillar att vara ensam. Jag ägnar hellre helgerna åt att titta på kosntiga indiefilmer med min pappa än att shotta med kompisar. Jag ägnar hellre sommaren med att knappt resa mig ur Victors säng än framför en lerig festivalscen med sinnessjukt mycket indiekidz och ölspyor runt omkring.


From First To Last - Failure by designer jeans:
av någon aning förstår jag mer och mer av texten varje gång jag hör den.
2012-02-29 ? 18:43:46

Tyskland!


Kom fram till Berlin Tegel onsdag kväll. Dumpade väskorna på hotellet, hittade en ganska sunkig men sjukt mysig italiensk restaurang med världens godaste broccolisoppa och gick och lade oss vääääldigt tidigt eftersom pappa var sjuk och dessutom några timmar tidigare kört bil nonstop från Linköping till Arlanda.






Dag två var vi ute och gick precis hela dagen. Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche var en av få saker jag verkligen ville se, men självklart höll de på att renovera utsidan. En snabb titt inne i nya kyrkan, sedan gick vi vidare till förintelsemonumentet och Brandenburger Tor. Vi gick en liten bit genom Tiergarten ända bort till östtyska Museumsinsel och Pergamon, ett museum där "lilla" avdelningen är tre ENORMA våningar med grekiska statyer, persiska mosaiker och arabiska mattor. Vi tog buss hela vägen till hotellet på kvällen, men vi måste ändå ha gått uppemot en mil.



På fredagen åkte vi till KaDeWe! Lite som Harrods på tyska, fullt med en massa skit man varken vill eller kan köpa... förutom S2, Leicas enda spegelreflexkamera, mellanformatare för 18 500 euro. Mmmmmmm. Jag tror inte vi gjorde så mycket mer, det där ställe skulle nog ha gjort mig helt utmattad även om inte jag också hade fått feber kvällen innan. (Det var en jävla massa hipsters där nere också. Och det verkar som att tyskar har helt sjuka kroppsformer? Bortsett från de där riktigt riktigt feta såg jag knappt en enda tjej med lår som möttes, inte ens hos de med mer hull än jag.)



Tog tunnelbanan till lite nedgångna men ack så vackra hus med den finaste grafittin jag sett. Gick till Haus am Chechpoint Charlie, en före detta övergångspunkt mellan Öst och Väst som nu är ett museum om muren och inte minst flyktförsök. Oerhört intressant, tyvärr blev jag svimfärdig efter fem minuter.







På söndagen såg jag Berlin ovanifrån två gånger, först från Fernsehturm och sedan från flygplanet. På Alexanderplatz var jag hipster och frös och drack en chailatte (Starbucks är bäst i världen) och pappa vägrade lämna landet om han inte fick en Currywurst. Vi bestämde oss för att åka och titta på sovjetmonumentet innan vi åkte och vid Brandenburger Tor, precis mellan tunnelbanestationen och monumentet, hittade jag en västtysk vakt och Darth Vader och jag är GANSKA säker på att jag på andra sidan såg en skymt av Bill Kaulitz. Monumentet var jättefint och det är extremt känslosamt, hur lite man än personligen berörs av det, att se en grav över tjugoen miljoner människor. Tyvärr var jag alldeles för upptagen med att vara förvirrad över huruvida jag just hade sett Bill Kaulitz som jag hade världens crush på när jag var tolv eller inte för att uppskatta det. Sedan åkte jag hem.
2012-02-25 ? 10:36:04

attention starved with a narcissistic twist

Jag befinner mig i en av Europas största städer, det finns skitmycket att se och jag är instängd på hotellrummet för att jag har feber. :)))))))))))))))

(sonnyyyyyy <3)

2012-02-22 ? 11:04:15

VIDEOBLOOOOOOOGG

eftersom jag vet hur mycket folk älskar när man klipper som en galning.

2012-02-21 ? 21:48:25

smk


Jag råkade förstöra hela mitt iTunes, var jävligt klantarslig och tog bort alla femtonhundra länkar och har slitit som ett as i någon timme med att lägga in allting igen. Råkade leta efter omslag till Fest I Valen (Slagsmålsklubbens allra första EP som finns i typ tolv exemplar, och ja jag har laddat ner den, SÅ hardcore superduperfan är jag inte) och det här dök upp. Schena. Gulligt.
2012-02-20 ? 22:57:52

braenn feven


Här skriver man ett lång och fint inlägg och det enda man får höra är "VAD FAN BLOGGAR DU INTE MER FÖR!??!?!?"

Hade.... en ganska kass dag idag. Gick runt till sex olika tryckerier/reklambyråer/fotografer, tre erbjöd mig praktikplats i trean, två sade nej helt och en hade stängt. Satte mig på biblioteket och upptäckte att ett pyttelitet gruskorn hade fått min häl att börja blöda och fortsatte med den läskigaste jävla bok som skrivits. Sedan åkte jag, äntligen, till Federal med Tobbe och Zac!!!! Två stycken BCR-ringar på 2,4 mm. GÖTT, bara tretton kvar nu! Gick på bio med min kära Isabella och såg en, öh, ganska annorlunda film. Chronicle hette den och jag fortfarande inte bestämt mig för om jag gillade den eller inte.

NU SKA JAG TITTA PÅ LOST OCH BLI KLAR SÅ ATT NI SLIPPER LÄSA MITT BABBEL OM DET SNART BAI.
2012-02-19 ? 10:28:39

nitton

Idag tänkte jag skriva ett inlägg som bara en person kommer bry sig om. Men det är helt okej, för det är ocså den enda person som hatar mig när jag inte skriver.

Så. Jag sov i pappas och Susannes gamla säng inatt. Den är femton centimeter bredare, men det märker man inte av när man är ensam, vi får se hur det blir nästa gång du kommer hit. Den är en aning hårdare än min nuvarande, men det funkade bra för mig och du är en liten liten liten aning tyngre än mig så det borde inte vara några större problem. Mest av allt kändes det dock ganska mycket fräschare att sova i en säng som inte är fjorton år gammal.

Till Victor: jag byter säng *yay*

Till Josefine och Jessica: min knäskål är hel, trots denna massiva tyngd!!!!

Till resten av universum: JAG FICK MVG I HISTORIAAAAAAAAAAAAAAA HAPPYFACE

Och jag har fortfarande inga bilder men jag hade tänkt sätta mig att scanna 38 stycken från senaste halvåret idag!
2012-02-14 ? 18:29:44

fjorton

Victor sov genom halva avsnittet innan han fick ett ryck och rullade med ansiktet rätt in i min armbåge. Gjorde absolut ingenting resten av dagen, åt smörgåstårta och tittade på WoW-videos och HIMYM och sedan åkte han hem och jag blev lite ledsen för jag tycker inte om att vara från honom. Och så tittade jag på mer Lost och kollade runt på ställen att söka sommarjobb till. Peppppppp!

Hade fotolektion idag också, gick mest genom färgprofiler och färgrymder och annat gulligt. Kul att äntligen ha en vettig lärare........ okej Bella var bra men vi lärde oss mest att sätt inte motivet i mitten och om man har stor bländare får man jättehäftiga bilder. Pratade med Madde efteråt om att framkalla bilder och vi har inga kemikalier kvar på skolan, men jag fick en rulle Tri-X och om allting skiter sig kan jag förhoppningsvis sno MTUs labb. Lämnade in en helt vanlig färgfilm på framkallning idag i alla fall, har nästan glömt vad jag fotat. Hurra.

Idag är det ju alla hjärtans dag också! Älskar att äntligen kunna kalla det dumt utan att låta jättebitter. Jag och Victor firade genom att smsa rövansikte och fittnylle till varandra hela dagen och ikväll ska jag och min far gå på Linköpings Studentspex.

Jag har en hel del inplanerat närmsta tiden också, för ovanlighetens skull. På fredag följer märtapysen med mig hem (EFTER SISTA HISTORIALEKTIONEN NÅGONSIN, HALLELUJA), på måndag/tisdag ska jag gå runt hela staden och tigga sommarjobb på reklambyråer och köpa massa töjningar med Tobbe (att ha kontakter äger, han har tydligen 80% rabatt på en jättestor piercingaffär, man ba yeeeeaaaah) och förhoppningsvis gå på bio med Isabella och på onsdag åjer jag till Berlin!!!!!!! Asgött. Ingen shopping överhuvudtaget eftersom Tyskland suger (jag har varit inne på ett H&M i Hamburg, det var..... tyskt) utan bara gå runt och titta på saker i fyra dagar ensam med pappa. Hurra!


Åh fotar inget längre, utom nya rullen då. Jättegammal bild med jättetöntigt motiv och ännu jättetöntigare redigering.
2012-02-13 ? 09:12:00

lozt

"Who reads a book in a cave? .... And why is his arm missing?"
"It was ripped off when he was attacked by the black smoke."
"Well. This is gonna be awesome."
2012-02-13 ? 09:05:20

puzz


1 hade jättehög volym på datorn när jag stängde av för att jag såg på film
2 ljudet när man startar en mac försvinner tydligen inte bara för att man råkar ha hörlurar i
3 victor sover lyckligtvis väldigt djupt halv nio på morgnarna
4 jag kan se lost ifred
5 happie annie
2012-02-06 ? 18:46:06

AND WHEN YOU'RE IN DOUBT, AND WHEN YOU'RE IN DANGER, TAKE A LOOK ALL AROUND, AND I'LL BE THEEEEEEREEEEE


Blev kär i min faders mössa så jag köpte en egen. Och här har vi anledningen till att jag alltid ler med öppen mun.

Blev också kär i slutlåten av Napoleon Dynamite och lyssnat konstant på den i en vecka. Åttiotalet i sitt esse!

When In Rome - The Promise:
2012-02-05 ? 18:28:54

justeeeeeee

Jag impulsköpte ett objektiv igår!!!!! Tusen pix plus frakt för ett Zuiko OM 50mm f/1.4, med en medföljande kamera. Jag trivs dock väldigt bra med min kära gamla helmanuella OM-1, så om någon skulle vara intresserad av att köpa en OM-2 i fint skick med tidsautomatik och TTL-mätning för blixt och lite andra mysiga grejer plus en massa teleobjektiv och ett par blixtar för en sådär 300 kronor har jag en om någon vecka.

Och nu jävlar blir det extrem-bokeh framöver.

2012-02-05 ? 17:02:57

MINT

Hei. skulle plugga/städa/vara vettig igår men kom på att det är mycket roligare att trixa med en massa koder än att skriva om kalla kriget, så jag gjorde en ny bloggdesign. Den är säkert långt ifrån klar än men det får funka så länge. Tyväääääär är jag så körd i huvudet att jag gjorde en asfin header innan jag kom ihåg att den här är mycket smalare och att jag borde ändra på det, så från och med nu blir det mycket mindre bilder och ett tag framåt kommer det se jättekonstigt ut här.

2012-02-04 ? 13:39:53

photoshop äger


Första är med en massa ljus- och färgjusteringar, andra är med städad hud, påmålade skuggor+högdagrar och den magiska ingrediensen liquify. Större gif här.
2012-02-03 ? 15:15:51

2012-02-03 ? 13:01:08

jag är hipster, men jag är jävligt snygg


Kör la en dagens outfit så att folk (inga namn nämnda, men hej Victor) inte ska gnälla på att jag aldrig blåggar. Pappas Kosslurar eftersom Cdon fuckade upp vår beställning och jag inte lär ha mina egna förrän på måndag (:@), mysetröja från Carlings, manchesterbyxor (VÄLDIGT insydda) köpta på H&M och så Docs med Fem Myror-reflex och en iPod och min provisoriska tvåmillimeterstöjning i örat. Jag orkade inte göra något med håret imorse och eftersom min enda mössa är en aning för liten rotade jag genom byrålådorna hemma och det första bästa jag hittade var pappas hipstermössa. Det fick duga.

Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign