2011-03-30 ? 16:37:49

en massa skit och lite extas






Bakat en tårta, haft favorittightsen och favorittröjan och glädjedansat ganska mycket.

OMFS! - Johnny you're OK:
2011-03-29 ? 13:21:14

vad jag har gjort idag









2011-03-26 ? 15:03:18

JAG VAR SNYGG I ALLA FALL


Jag såg busskillen igår. Tror jag. Det kan inte finnas alltför många Linköpingshipsters i mohawk. Men han flög förbi på cykel och gick in på Musikbörsen när jag var hundra meter ifrån och jag hade feber och är väl antagligen fortfarande alldeles för glad över att någon pratade med mig överhuvudtaget. Det var nog bara en helt vanlig hipster med helt vanlig undercut.

Jag såg Black Swan igår också! Väldigt speciell, men på det där bra sättet. Fin var den. Idag har jag, med konstanta pauser för att snyta mig, förkylningar <////////3, ägnat två hela timmar åt att renovera ett simshus och ganska många fler åt att spela och jag tror nog att jag ska fortsätta med det. Ska bara snyta mig först.
2011-03-23 ? 18:12:58

jag tror jag älskar bob hund

2011-03-21 ? 21:20:35

fan vad han skrek när vi åt pizza här sist





2011-03-16 ? 22:04:02

köpte lite svart och lite kritstrecksrandigt men smälte aldrig in så här får ni igen


Varit ensam hemma i några dagar och känt mig som en crazy cat lady. Humöret har gått som en jävla jojo. Nästan fotat upp en hel rulle. Missat när en av de finaste personerna jag vet dog (i sims, men ändå). Fått punka och gått ett ganska stort antal kilometer varje dag till tåget och till skolan och tillbaka igen. Träffat Emo för första gången på ganska länge och kramat sönder alla mina kompisar för att Piktåri är för långt borta. Sett nästan hela Blues Brothers innan jag somnade. Sover alldeles för mycket egentligen. Åker till Borås på fredag i alla fall. Brukar må ganska bra där.

2011-03-14 ? 18:40:10

jag är varken hjälten eller boven, jag är bara lite lost

Någon gång i slutet av augusti förra året lovade jag Sofia att så fort jag kom hem skulle jag sätta mig och lyssna genom alla min låtsasmammas Winnerbäck-skivor. Idag, ett halvt år senare, gjorde jag något så otroligt som att hålla det löftet. Jag har bara avverkat Daugava hittills, men här kommer min utlovade rescension.

Lars Winnerbäck skriver otroligt bra, om än lite överdrivet kryptiska, texter. Dessvärre tycker jag inte riktigt lika mycket om hans folkmusik-melodier. För högt tempo ibland, för lågt tempo ibland, alldeles för mycket svensk midsommar över allting. Det hände säkert tre gånger under tiden jag lyssnade att jag skummade genom en text innan låten började och blev överväldigad av hur fruktansvärt vackert det var för att några sekunder senare mötas av ett jävla banjosolo. Lasse är helt okej, men inte mer. Tyvärr, Sofia.

Annars: halkade på blöta löv imorse och skrapade sönder och blodade ner mina finaste strumpbyxor. Sofia mitt lilla emo har gått och blivit svarthårig och ser mest ut att höra hemma i Ramones. Idag är det internationella 3,141592653589793238462643383279502884197169399375105820974944-dagen och jag ska alldeles strax fira med att äta paj.


Lars Winnerbäck - Jag har väntat på ett regn (åtminstone bästa på skivan):

2011-03-14 ? 08:19:40

hej vår


Hade någon svag tanke innan jag klädde på mig att det där kunde bli snyggt och passa bra idag.


Sedan tittade jag ut.
2011-03-13 ? 12:43:31

metalcore ftw

den här låten gör mig rädd.

Bring Me The Horizon - Fifteen fathoms, counting:
2011-03-09 ? 14:00:45

alltså

Får erkänna att jag fuskade (större delen............) men det ska fan inte ta FYRA TIMMAR att ta sig genom hela. Atlantis är den där sortens spel man ska sitta med i flera veckor. Uuuuuuuh. Plus att en av banorna buggade som fan. Och Evolution hade jag redan. Stackars mig.
2011-03-09 ? 09:02:27

den senaste veckan har jag


slagit in paket. Star Wars i Laakso-papper. Det tog tid.


blivit sminkad. Bad att få sotade ögon och fick det här. Oerhört vågat jämfört med mina egna sotade ögon à la emo för två år sedan, host.


väntat på insläpp med en söt pojkvän.


sett mer och mindre charmiga vinklar av Victor.


blivit lite ledsen över att inte hitta något i brevlådan men lite gladare av att hitta det här i inkorgen.


haft ny mascara och sådär äckligt bra foundation och känt mig ganska glad.
förvandlat Isabella till en katt.


hittat uppföljarna till the love of my life på Skivlagrets utrensning. Det där leendet är inget mot mitt studsande och glädjetjutande inne i affären.

Nu tänker jag laga frukost och installera spelen och sedan ska jag inte röra mig ur stolen på några timmar.

Back to Atlantis, ur världshistoriens bästa spelsoundtrack:
2011-03-06 ? 19:40:20

allting smärtar och skaver och jag älskar oss

Bästa tänkbara inledning med Det här är vad dom säger, HONUNG, Köttet är svagt och Influensa med hans arm runt min midja och hans läppar mot mina. Bli utstirrad av Annika utan att jag ens märkte det. "En låt till min kompis Fredrik" och Det kommer bara leda till ngt ont, så vacker även om den var med Jakob Nyström istället för Markus Krune-gård. Upp och dansa till Vi kommer att dö samtidigt och allsång helt utan mikrofon eller gitarrförstärkning till Ditt kvarter. Sönderapplåderade händer (på riktigt, hade ett blåmärke i handflatan efteråt), med klibbig rygg men lyckligare än någonsin. Bästa bandet och bästa publiken ever. Speciellt killen bredvid mig. <3




2011-03-04 ? 13:25:36

ett halvt år idag

ett. två. tre. fyra. fem. sex. sju. åtta. nio. tio. elva. tolv. tretton. fjorton. femton. sexton. sjutton. arton.

Nu tänker jag inte babbla på om det här en enda gång till på sex månader, lovar. Snart sticker jag iväg och sminkar mig för första gången på långt över en månad. Efter det bär det av mot Norrköping för att pussas medan Annika sjunger för oss, precis de där orden man önskar att man själv kunde säga, om att älska någon så mycket att det känns.
2011-03-01 ? 20:04:46

dear long lost penpal



Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign