2011-09-27 ? 20:54:34

passingoftime finns också på:

bilddagboken eller dayviews, vad man nu vill kalla det, en annan blogg, bloglovin om någon annan också skulle känna att det är ett bra mycket lättare sätt att följa bloggar på, emocore, säkert tusen andra sidor och numera också FACEBOOK. ett års påtryckningar från klassen, och nu har de vunnit. säg hej där.

2011-09-26 ? 19:58:42

måndaaag och Macen är klar!


Adjö, du värdelösa fanskap till mini-usb-mus.



Och hello handsome!

Historiaprovet är rejält uppskjutet (yesyesyes tack halsfluss) och istället har vi nu två veckor på oss att göra TVÅ nya bajsstora grejer. Och jag har bestämt att jag verkligen måste bli klar med matte B någon gång och dessutom har jag missat typ varje lektion sedan teknikarna kom igång med matte C-boken så jag har en satans massa att ta igen. #i-landsproblem
2011-09-23 ? 10:43:16

hej, jag mår inte så bra

Febern är nääästan borta och illamåendet har gått över men huvudvärken är tillbaka (jag får aldrig, ALDRIG, ont i huvudet förutom när jag har feber, det här är andra gången i mitt liv jag har huvudvärk, mitt liv äger) och igår var jag på vårdcentralen och fick veta att jag har halsfluss. Kanske inte jättesvårt att lista ut eftersom min hals är dubbelt så stor som den borde vara, men nu ska jag börja med penicillin i alla fall. Gött liv.

Och, just det! Victor var här för en vecka sedan och jag fick en jättejättejättefin födelsedagspresent och han blev alldeles förkrossad över att jag inte bloggade om det.


Röd-boxen! Vinyl med superspejsiga fodral, cd med specialhäfte, jättesnyggt USB-minne med alla låtar i löjligt bra kvalitet och en jättetjock fotobok. Aaaaah, känner mig så fruktansvärt bortskämd men den är helt fantastisk.
2011-09-22 ? 13:13:26

host

Nu har jag varit sjuk i två veckor och jag vet fortfarande inte vad det är, lite svårt att avgöra när man har feberfrossa, totalt uppsvullnad hals och kaskadspyr. Det känns lite bättre idag i alla fall och om en timme har jag tid på vårdcentralen, hurra.

Min bebis mår bra i alla fall! Vårt trådlösa internet vill inte samarbeta än, så än så länge har jag bara fört över alla filer och tittat på Lost. Min kära låtsasmor var jättesnäll och gav mig säsong två, men första skivan var såklart sönderrepad, så tills vi har fått hem en ny är jag mindre snäll och laddar ner avsnitten som fattas. Hurra.


Några söta töser ("ah men vi blir sju personer och så två killar") var här i helgen och Astrid var stilig som alltid. :*
2011-09-19 ? 08:50:57

stackars annie

jag har haft till-och-från-feber i över en vecka, hostat av helvete och i ett par dagar har jag haft ont i magen och mått illa. så imorse vaknade jag, mådde helt sanslöst illa, drack ett glas vatten och spydde upp det. kul liv. nu vågar jag inte äta frukost heller.
2011-09-18 ? 19:18:49

en väldigt glad annie



I fredags rusade far in i mitt rum och berättade att han hade ringt Digital Inn och frågat om de hade fått in datorerna än, och att ja det hade de, för ett bra tag sedan, de hade bara glömt bort att ringa mig. Så igår åkte jag in och hämtade den. Elva tusen kostade den och om några dagar trillar mitt nya CSN-kort in här och bara jag visar upp det i affären så får jag elvahundra tillbaka. Och jag tror att febern är det enda som hindrar mig från att glädjedansa konstant i några veckor framöver. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm fin älskling. <3
2011-09-15 ? 12:43:42

15

Jag är hemma idag igen och jag har tittat på Lost och.... ingenting annat. Jag borde verkligen fortsätta med historian men det är över en vecka kvar och jag kommer definitivt inte få mer än G i slutbetyg så det är okej. Och så måste jag städa mitt rum för det ligger skit överallt och alla saker på väggarna har ramlat ner (jag måste skaffa bättre tejp...) och imorgon kommer en söt liten Victor hit och på lördag alla mina buddies. Fast det får bli sen. Nu ska jag leta reda på nudlar eller något. Och titta på Lost.



2011-09-14 ? 18:45:51

och jag ser rätt sunkig ut så det blir 9gag idag

Jag har feber. Igen. Det går lite upp och ner, det är ganska bra på morgnarna och sen går det rakt utför på kvällarna. Gick till skolan och kluddade i PS i måndags, satt hemma och tittade på Lost igår, gick till skolan och gnällde och kluddade i InDesign idag. Borde verkligen plugga inför mitt bajsstora historiaprov (en vecka kvar :))))))))))))))))))))) och vill egentligen bara fortsätta glo på Lost. Tror jag ska glo på Lost och låtsas plugga.

2011-09-12 ? 18:52:19

två timmar photoshop senare


Vi fick i uppgift i foto att välja en valfri kort text och ta ett fotografi som skulle förmedla den texten på något sätt. Jag valde introt till Kents Velvet och försökte göra någon sorts kopia på den här bilden (som för övrigt är skiiitsnygg). Och det blev... inte så bra. Men jag har knappt manipulerat bilder alls förut och det är betydligt mer svårarbetat hår på de här bilderna och jag kan alltid fixa till senare. Vi ska trycka ut bilderna på A3 (tror jag? annars A4 i alla fall) så texten kommer inte att bli helt oläsligt, funderar dock på att ändå sätta den på ett separat papper.
2011-09-12 ? 17:39:26

17 ÅR HURRA och har jag världens finaste familj eller





Jättejättefin pepparkaksvoodoomysetröja, del ett och två av 1Q84, första säsongen av Lost, någon sorts deluxbox av Danger Days (!!!) med en t-shirt, Fight Club som dvd och bok, en skarabéring ooooch....


KANINLAMPAN. <3 Jag har velat ha en i flera år, var hur nära som helst att köpa en i Louisiana, och nu har jag en. Aaaaaaaah lycka.
2011-09-09 ? 20:18:49

hej brus!


JAG SADE JU DET. nåja, det var bara början på en idé till ett skolprojekt, inget radikalt stilbyte. och jag målade bara ena ögat, för det var allt jag behövde och allt jag orkade. då återstår bara att se om jag lyckas få ihop något vettigt i photoshop.
2011-09-07 ? 20:55:03

jag vill jag vill jag vill


fast just nu ligger jag back 1900 kr. vi får se hur snäll pappa jag har.
2011-09-07 ? 17:14:35

Idag har jag

skapat katergorier och sorterat ALLA inlägg på passingoftime. Det är märkligt hur roligt det är när man har en tvåsidors historiauppgift som väntar.

För övrigt hittade jag det här och att jag önskade mig Ernst Kirchsteiger i födelsedagspresent förra året. Jag är så jävla rolig.
2011-09-06 ? 16:40:05

världens sötaste pojke

Victor blev besviken över min ettårstext. Så jag gör om.
(Det här är alltså helt och hållet på hans egen begäran, jag är ingen ond människa.)






































2011-09-05 ? 18:15:54

equinox

Jag har lyssnat på Skrillex och tittat på intervjuer med Sonny Moore hela eftermiddagen nu. Det kommer sluta med att jag börjar lyssna på From First To Last och färgar håret svart och går runt med kajalkryss under ögonen igen. Fan ta dig, Victor.


(Tänkte först rabbla upp en massa andra band jag lyssnade på när jag var tretton och jättetuff. Sen kom jag på att jag redan lyssnar på alla de. Och att jag har kvar alla From First To Last-låtar. Jag är hemsk.)
2011-09-04 ? 22:58:20

bright lights

Egentligen hatar jag folk som bedyrar sin kärlek över internet, men.

Idag har jag och Victor varit tillsammans i ett år. Ett år. Och det känns så otroligt. Jag har alltid älskat honom, han har dragit upp mig ur så mycket och att bara veta att han finns där hjälper en genom allt. Jag var kär så länge utan att våga säga något och fortfarande får jag fjärilar i magen varje gång jag ser honom. Han är vacker, på alla sätt. Jag älskar honom mer för var dag som går och det gör verkligen fysiskt ont att vara ifrån honom ibland.

Klart att det har gått väldigt mycket upp och ner, inget förhållande kan vara så hållfast att man slipper det. Jag var livrädd i början, jag är livrädd nu också, och jag har tusen gånger om tänkt att han borde inte göra det här, han förtjänar någon så mycket bättre. Men jag behöver honom för att må bra, och jag vet att han också behöver någon, så jag har stannat kvar. Och det är bra nu. Jag mår bra och jag vågar tro att han kommer finnas kvar. Vi har tagit oss genom mycket tillsammans och har vi klarat det så klarar vi allt.

Klart att jag inte är så naiv att jag tror att det kommer hålla för alltid. Men jag kan inte låta bli att hoppas, för det finns inget jag hellre vill än att tillbringa resten av mitt liv med honom. Jag älskar honom mer än någonting annat i världen. Och jag kommer aldrig att hitta någon som är så perfekt som han.


no one can take it away from me
no oe can tear it apart
because a heart that hurts
is a heart that works.
2011-09-01 ? 16:29:27

lite stuffz


Jag har som sagt bytt kamerasystem, så just nu ligger det ett alldeles förträffligt Olympusobjektiv uppe på Tradera! Nej men på riktigt, det är typ den bästa normalzoomen som någonsin har tillverkats. Jättebra zoomomfång, väldigt ljusstarkt, knivskarpt och jättejättefin bokeh. Nästan alla bilder här på bloggen fram tills elfte augusti är tagna med det. Så off you go och bjud på det. Är du snäll kan du få min kamera på köpet också. (Det där var en länk, alltså. Allt fetstilt här är länkar.)


Astrid och jag var stiliga idag. Och jag höll i en fotolektion! Gick igenom en massa teknik n shit och det känns som att det gick ganska bra. Kanske borde starta någon typ fotoskola eftersom jag blir arg på alla andra som försöker lära folk hur kameror funkar och bara tycker att alla gör fel. Hm.


Imorgon åker jag till Victor. Och på söndag händer något väldigt väldigt fint. <3

Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign