2011-05-28 ? 21:43:40

2010

Jag har varit livrädd för utomjordingar så länge jag kan komma ihåg. Jag är ateist, inte en chans att det finns något som helst övernaturligt, men utomjordingar är jag helt säker på att det finns och just det där att vi inte vet någonting alls om dem skrämmer skiten ur mig. Och därför är alla sorters filmer med intelligenta rymdvarelser det värsta jag vet. Jag såg 2001 tillsammans med Victor för ett tag sedan och trots att jag redan hade sett den innan mådde jag skitdåligt efteråt, jag vågade inte ens gå uppför trappan ensam. Och idag, när jag har varit ensam hemma hela dagen och ska vara ensam hemma hela natten, tyckte jag tydligen att det var en bra idé att se uppföljaren till den filmen. Bra jobbat, Annie. Hejdå sömn.

2011-05-26 ? 19:59:56

PH0T05

Började titta genom gamla bilder och hittade en massa på mig och Alicia.







1. Varför slutade jag fota sådär? Jag var ju asbra.
2. Vad i hela friden hände med mina skor? De ägde!
3. Sista bilden skulle egentligen ha en massa azum dramatiska skuggor, men lagermaskarna i PhotoImpact ville  inte samarbeta.
4. Insåg just att #1 #2 #3 #4 är tagna på exakt samma plats. Snyggt.

2011-05-26 ? 17:37:40

we ought to be stunt pilots

Var inte i skolan idag. Gick spåret. Upptäckte att det jag trodde var en fet mördarsnigel igår tydligen var en död näbbmus. Fina grejer. Och egentligen har jag inte dåligt samvete över att jag skolkar, men jag är duktig och låtsas och laddar ner några gamla nationella matteprov.

Och det där med att fota Arvid blev ju såklart inte av. Men jag hittade en snäll Andreas, i alla fall.

2011-05-23 ? 17:31:24

I was cured all right.

HE WAS A SWEET AND TENDER HOOLIGAN
AND HE SWORE THAT HE'LL NEVER NEVER DO IT AGAIN
AND OF COURSE HE WON'T
NOT UNTIL THE NEXT TIME

POOR OLD MAN
HE HAD AN ACCIDENT WITH A THREE BAR FIRE
BUT THAT'S OKAY
BECAUSE HE WASN'T VERY HAPPY ANYWAY

POOR WOMAN
STRANGLED IN HER VERY OWN BED AS SHE READ
BUT THAT'S OKAY
'CAUSE SHE WAS OLD AND SHE WOULD HAVE DIED ANYWAY

DON'T BLAME THE SWEET AND TENDER HOOLIGAN

2011-05-23 ? 16:02:49

min hipster har blivit emo

Jag har haft extremt obekväma skor, jag har tillbringat tre hela dagar med någon som gör fula grimaser konstant, jag har ätit lite för mycket vitlök, jag har vaknat upp med näsblod, jag satt tre timmar på en buss utan batteri på iPoden, med en utläst bok och absolut ingenting att göra med en tjej bredvid mig med världens mest nasala göteborgska och jag glömde mitt tågkort tjugofem mil bort men det gör inget för jag har bott hos världens finaste korthåriga (!!!!!!!!!) kille hela helgen och JAG HAR FÅTT JOBB! Gå på promenader med gamla människor i fyra veckor och få betalt för det, hurra! Och imorgon ska jag fota Astrids emobror utklädd till typ Moz, kommer bli asbra.


2011-05-17 ? 20:25:21

och dyac



2011-05-17 ? 20:14:26

RockAsta och Alice-Bella



2011-05-15 ? 15:35:22

esc

Det som hände i Düsseldorf igår var vidrigt. Lyckligtvis vann inte eländet. Men, trots allt tror jag att det allra värsta var att jag tittade på skiten. Speciellt eftersom min kära pojkvän skrek "JAG SKA LÄGGA PÅ OCH ALDRIG MER PRATA MED DIG" när jag berättade det. Och nu ska jag göra det allra dummaste jag någonsin gjort och kommentera låtarna från Eurovision Song Contest.

1. Finland: Paradise Oskar
Kan ett helt land på fullt allvar tro att de skulle kunna vinna med en Idol-Ola-kopia som sjunger om att rädda världen? Jävlar, alltså. Det här är äkta schlager.

2. Bosnien och Hercegovina: Dino Merlin
Ärligt talat riktigt bra! Låten var nästan lika gullig som alla hipsters som skuttade runt i bakgrunden.

3. Danmark: A Friend In London
Låten hette New Tomorrow och det fick mig bara att tänka så mycket på Placebo att jag lyssnade på den så fort jag stängde av. I övrigt: klä er aldrig någonsin som att ni faktiskt ska spela något som liknar Speak in tounges om ni låter exakt som något Frerik Kempe spottar ur sig. "Andreas Johnssons 'Sing for me' var bra redan 2006."

4. Litauen: Evelina Sašenko
DN skrev något om att sångerskan har lika mycket karisma som en tysk betongbunker. Och ja, det är sant. Total osammanhängande text, asdålig musik, bara värdelös.

5. Ungern: Kati Wolf
Om man bortser från superdiscorefrängerna var faktiskt själva musiken bra. Annars sådär intetsägande som det verkar finns en oskriven lag på att låtarna ska vara. Uppfattade ingenting av texten i verserna.

6. Irland: Jedward
HAHAHHAHAHAHHAHAHAHHA åh gud Jedward <3 Och nej den var inte bra, till och med kameran ryckte omkring konstant. Inte vidare bra låt. Men herregud, håren. Bäst. Och de hade väldigt kvinnliga höfter...

7. Sverige: Eric Saade
Jag vill inte bo i det här landet längre... Herregud, vad fan tänkte folk med? FREDRIK KEMPE FÖR FAN. Och Eric är inte bara ful, han har fan INGENTING bakom pannan, hans prat i greenroomet kan vara det mest IQ-befriade jag hört på länge. Ja, jag är överdrivet hatisk. Men det är okej när det gäller Eric Saade.

8. Estland: Getter Jaani
Jag gillade den här! Lite annorlunda stil än vad det brukar vara på Melodifestivallåtar och åh vilken söt klänning. Riktigt duktiga dansare också. Awesome.

9. Grekland: Loucas Yiorkas feat. Stereo Mike
Pappa sade "är det här på allvar?" Jag tänker inte säga något mer.

10. Ryssland: Alexej Vorobjov
Ja men gud vad söt kille. Om möjligt ännu sämre text än Eric Saades.

11. Frankrike: Amaury Vassili
Kan väl inte påstå att jag tyckte om låten särskilt mycket men ååååååh håret!!!!!!

12. Italien: Raphael Gualazzi
Det är väl sådant här man ska skämmas för att säga om man i vanliga fall lyssnar på bitpop och metalcore men jag älskar den här sortens musik. Asmysig låt.

13. Schweiz: Anna Rossinelli
...... nej. Nej. Nej. Bert Karlsson är säkert lyrisk men fan, den här var inte bra.

14. Storbritannien: Blue
Hahahahhahahahhahaha jag vet inte vad det är med mig men jag gillade den här. Även om kläderna utsrålade en lite annorlunda sexuell läggning, mörkhyade killen i öppen väst var BARA löjlig.

15. Moldavien: Zdob și Zdub
Åh gud kommer ni ihåg när de var med för några år sedan? De är jättesöta! Utan älvan på enhjuling hade den kunnat bli riktigt bra.

16. Tyskland: Lena
JÄVLAR vad bra den där tjejen är. Rätt... udda text men jag gillar den. Azum musik också. Jag begriper mig bara inte rikigt på deras system för att skicka iväg folk.

17. Rumänien: Hotel FM
Den där låten hade varit värdelös oavsett sammanhang. Precis efter Tyskland var den bara... pinsam. Fy fani.

18. Österrike: Nadine Beiler
En ensam översminkad tjej som sjunger en ballad med rök över hela golvet. Väldigt originell idé, verkligen.

19. Azerbajdzjan: Ell/Nikki
Se sista meningen ovan. Det är något allvarligt fel på folk som röstar. Det fanns.... inget bra med det där. Snygga hårförlängningar också.

20. Slovenien: Maja Keuc
Jag kommer inte ihåg någonting av den här. Jag tror inte att det betyder något bra.

21. Island: Sjonni's Friends
Jag är hur blödig som helst för jag blev typ gråtfärdig av hur fin den var. Och herregud vilken hemsk text. ;_;

22. Spanien: Lucía Pérez
Den var bara äcklig. Låten, håret, klänningen, leendet som bokstavligen täckte en tredjedel av hennes ansikte, gluggen mellan tänderna. Uschuschusch.

23. Ukraina: Mika Newton
SANDEN SANDEN SANDEN är det snyggaste jag sett på länge. Och jättegullig sångerska med fin röst och fin klänning och awesome låt.

24. Serbien: Nina
Jag gillar inte sextiotalet alls och låten var inte heller så bra men det är ju kul med någon som gör något annat. Och alltid fint med folk som sjunger på eget språk.

25. Georgien: Eldrine
Det är då fan inte okej att klä sig som supersvartrockare om man låter som en kass kopia på Linkin Park. Herregud. Fy.

Så, kära schlagernördar som har tagit sig genom den här texten, vad tyckte ni om det?
2011-05-14 ? 10:35:38

iTunestest

välj shuffle tryck nästa skriv låten ni kan reglerna osv


Hur mår du idag?
Kärleken väntar
fan vad emo...
Kommer du komma långt i livet?
The best day ever
AWESOME.
Hur är skolan för dig?
Brick shithouse
antagligen mest sanna jag hört på länge
Vilken är ditt livs themesong?
I thought you said the summer is going to take the pain away
eeeeeeeeeh. eller inte...
Vilken är din livshistoria?
Nerve gas
hahaha vad fan ._.
Hur ser din framtid ut?
Lifesavers
fint yrke
Hur blir din morgondag?
Death's cold dark
jag är rädd ;_;
Vad är det bästa med dina vänner?
Alla dessa galaxhjältar
SOM FAN ATT DE ÄR :D
Vilken sång beskriver dig bäst?
Ett tidsfördriv att dö för
seg och emo... låter bra.
Hur ser ditt liv ut just nu?
Ensamheten
HAHA ah verkligen, inte ens liten är här.
Vilken låt kommer spelas på din begravning?
Unparalized
åååååh blir jag en zombie? nä men den är ganska söt så visst.
Hur var du som barn?
Across the sky
låter väl... bra.
Hur ser världen på dig?
Softworld
hahaha ja så fort någon nämner "elektronisk musik" stirrar alla på mig.
Vad tycker dina vänner om dig?
Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din
... tbh hade jag mest blivit rädd om någon kände så ...
Brukar folk i hemlighet fantisera om dig?
Praerie
yes, torrboll! tar det som ett nej.
Kommer du någonsin få barn?
Bianca
hah, antar att det blir en dotter isåfall.
Vilken låt beskriver den du är attraherad av?
Chains of death
<3
Hur blir du igenkänd av folk?
Övningsköra
yeeeaaaah, för det är sånt jag gör i hemlighet på min fritid.
Vilken är din livsfilosofi?
Ändra världen
HAHAHAHA, hippievegan nästa!
Vad tycker dina föräldrar om dig?
Generation ex
bara typ tio år för tidigt men ah.
Tycker andra att du är attraktiv?
The guns of Brixton
det där blev bara konstigt
Vad kommer du säga när du gör slut med någon?
Han som tuggar med öppen mun dör
HAHA. betyder det att jag kommer blåsa skallen av victor om han gör det? awesomeeee. :D
Hur ser du på sex?
I'm not down
.......................HAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHA

2011-05-11 ? 20:31:26

min emo har blivit hipster



2011-05-10 ? 18:56:15

kär x3: yrrol piktår emohår



2011-05-10 ? 18:24:44

NYAN NYAN NYAN

satt på en träningscykel i en timme och gick typ en halvmil efter det, GÖTT eller inte jag vill dö. jaja, nu har jag varit duktig och kan vräka i mig mat ikväll.

IGÅÅÅÅÅR var det radiosänding i skolan!!! jobbat på programmet i typ en månad och det är ganska imponerande att vi hann bli klara med tanke på att ett) jag hatar ljudteknik två) INGEN i min grupp var ett dugg ambitiös tre) kornelia failade med att spara en intervju jag gjorde med en tjej i borås och jag fick göra om den över telefon med kass kvalitet. roligt. jaja, nu kommer jag inte ha ljud förrän vårterminen i tvåan och imorgon är det foto, hurra!

inga nya bilder så här kommer en massa skit, hurra!



2011-05-03 ? 16:59:45

alla älskar bilddagboken

2011-05-03 ? 16:39:39

en tisdag

det är maj. MAJ. och just nu vräker det ner snö över hela linköping. vad fan hände med växthuseffekten?

jomen hej. det har hänt ganska mycket de senaste veckorna egentligen. men det känns som att jag börjar få ordning på saker. och det har jag längtat efter i tre år.

OCH HERREGUD. igår såg jag det absolut bästa som under åtskilliga årtionden har producerats för tv: justin bieber i csi. han dog. jag skrattade. mycket.


supergammal bild med superbokeh.

Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign