2010-07-14 @ 21:55:12

STOCKHOLM ROCK CITY KISS MY ASS

i måndags tog passingoftime på sig en blommig klänning, satte sig i baksätet på en grön saab och åkte på upptäcksfärd i sverige. trots en nyopererad fot, ett uppskrapat knä, en nyopererad och stukad tå och trettioen plusgrader var det ganska fint. min låtsasmamma överträffade sig själv och packade ner smörgåstårta med rödbetor när alla hade på sig vita kläder, vi allihop överträffade oss själva och de enda fläckarna den dagen orsakades av kaffe. hursomhelst. framme i stockholm gick vi till fotografiska museet. annie leibovitz var bättre än jag hade trott, vee speers bilder var fantastiska och tablettaskarna var hemskt söta.

vegetarisk buffé på sötaste restauranten.


jag sov hos min låtsasmammas syster, som hade fin utsikt.

dag två upptäckte jag först att det var alldeles för varmt för strumpbyxor, sedan att jag inte hade några strumpor med mig. det var typ trehundra meter till ica och jag fick skavsår på en tå och en blåsa på hälen. jag gick till beyond retro för första gången i mitt liv! och jag kommer aldrig kunna gå dit igen, för då kommer jag köpa den där, seriöst. kärlek vid första ögonkastet, men... jag har inte råd :<<< studentklänning, kanske? istället köpte jag en skjorta, en till blommig klänning och ett par jeans och allting tillsammans blev billigare än kjolen. nåja.

på väg hem stannade vi i nyköping och tittade på huset jag bodde när jag var fyra. jag har inte varit där på tolv år (!) och det var faktiskt fint där. det enda jag kommer ihåg är egentligen att det var en blå trappa upp till vår lägenhet, haha. sparrisgången heter det. gud så fint.

sista biten hem var det en massa jesusljus

och idag kom mina skivor :3

laakso - stockholm rock city:

Skriv något fint:

Vad heter du?
Kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Text:


Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign