2010-12-11 @ 13:12:52

release your inner geek day

första lektionen igår morse var inställd gå grund av (eller tack vare) en föreläsning av en före detta elev på min skola, en liten blyg nörd som tyckte det var kul att göra 3d-modeller som har blivit en otroligt duktig animerare. han har jobbat med hellboy 2, mtv-reklamer, läkerol och startat ett eget företag (kolla showreelen!!!). inte nog med att han var så sjukt bra och hade en extremt häftig historia att berätta, han fick en att inse att 1) jag vill också börja med 3d i skolan, jag vill ha åsa i grak, med anders trygg har vi aldrig ens öppnat några andra program än word och indesign (jag vill ha illustrator!!!) 2) blir jag inte grafisk designer eller någon liknande skit vill jag åtminstone jobba med något där man får vara precis hur nördig man vill.

lektion två var rörlig bild. första timmen försökte jag och c/kornelia få ihop ett bildmanus, andra timmen tittade vi på film. classe är typ den sötaste och mest entusiastiska lärare vi har och han låter aldrig lyckligare är när han pekar ut precis var såret på arnold schwarzeneggers bröst borde ha suttit i början på terminator 2 och varenda liten biblisk anspelning i matrix.

sist men inte minst hade vi mediekunskap och uppsatsskrivning om wikileaks. eller ja, inte precis uppsats, vi fick ett papper med femton frågor vi skulle svara på och två lektioner på oss att skriva. jag satt ungefär hälften av tiden och hamrade på tangenterna och hälften av tiden åt att läsa allt jag hittade om operation payback, fick ihop en och en halv sida och tyckte att hela grejen är så fruktansvärt awesome att jag tog hem och fortsatte skriva. insikten om att jag stöttar julian assange till 100% och gärna skulle göra allt jag kunde för anonymous om jag bara var lite bättre på att hacka i kombination med att jag ägnar oroväckande stor tid åt att krama de nya imac:arna har nu gett mig en officiell nördstämpel och jag kunde inte vara gladare. nuuuuu tar epic wall of text slut och annie återgår till sims, hoho.


(förra vintern, pappas glasögon <3)

laakso - high drama:


Skriv något fint:

Vad heter du?
Kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Text:


Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign