2012-03-10 @ 22:40:13

HATAR MIG SJÄLV JUST NU.

men jag har tittat på Melodifestivalen och jag ska vara precis lika gay som förra året och kommentera.

1. David Lindgren - Shout it out

Det här är precis lika platt och opersonligt och skitdåligt som 90% av alla låtar som blir populära i Sverige. Ful var han också. Ughdgjnmfgkfhd.

2. Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen

Thorsten är skitläskig. Om man bortser från den fruktansvärt smöriga texten var det här en av de mer vettiga låtar jag hört i Melodifestivalen. Förutom att allting lät precis som Lars Winnerbäck.

3. Dead By April - Mystery

Jag kan inte ord förklara mitt hat mot när de drar in ett pojkband i töjda öron och svarta kläder, lägger på några sekunder skrikande och sedan tycker att de är jättehäftiga och moderna och ska nå ut till en bredare publik med riktig hårdrock. Hade de dämpat trummorna hade det lika gärna kunnat vara vem som helst från Idol. DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ.

4. Lisa Miskovsky - Why start a fire?

Jag gillade plinget i bakgrunden! Det där konstanta leendet i en väldigt ledsen låt fick mig mest att vilja sparka henne hårt i ansiktet, men den var tbh helt okej.

5. Top Cats - Baby doll

Jag AVSKYR raggarkulturen. Sångaren var förjävla ful, hans röst var lika illa, låten var kass. Fuck off.

6. Loreen - Euphoria

Jag lyssnade på den här direkt efter första deltävlingen när alla blev hypeeeeer av hur fantastisk den var och tyckte den var rätt dålig. Men, den var bättre än jag mindes den. Inget att jubla över men ganska bra.

7. Ulrik Munther - Soldiers

Ulrik är född nittiofyra och ser ut att vara tretton år. Jag har bara utgått från att han är värdelös men den var faktiskt bra! Samma låt och samma röst fast med någon som inte ser ut som Emil i Lönneberga så hade den kunnat bli riktigt awesome.

8. Björn Ranelid och Sara Li - Mirakel

Jag tänker inte ens säga något.

9. Molly Sandén - Why am I crying?

Alltså, Sverige klarar sig inte ett enda år utan något sådant här va? En powerballad om att bli dumpad med rök på golvet och fläkt i håret. Mina damer och herrar: stålsätt er, denna kvinna kommer att vara med i Melodifestivalen och uppträda på varje Finlandsfärja och förortsvaruhus hon kommer åt de närmsta fyrtio åren.

10. Danny - Amazing

Aaaaaaaah, Danny. Danny Danny Danny. Ännu en person svenska folket inte kan leva utan, ännu en person som är så käck att man bara vill knäa honom i pungen och slå sönder käften på honom. Och de håller ju på att bli riktigt alternativa, först Dead By April och sedan flera sekunder dupstep här! Applåder. Brinn i helvetet.

Och så lite bonushat! ERIC SAADE. DU ÄR FUL, DU ÄR SKITJOBBIG, DU ÄR FÖR HELVETE VUXEN OCH INTE KLASSENS CLOWN LÄNGRE, DU HAR HEMSK SÅNGRÖST OCH DU SJUNGER DÅLIGA LÅTAR SOM DU INTE ENS HAR SKRIVIT SJÄLV. Hatar dig <33333333

astrid

hahah jag tyckte DBA låt var riktigt mesig ! sångaren... bu. hurkiunde de ens ställa upp i melodifestivalen.

visst kul med bra musik it kanske men DBA är iinte bra o ett dåligt exempel på bra musik.

dock kan jag inte klandra musiken o growlaren (A) utan den mesiga sången skulle det kunna vara bra :P

2012-03-11 @ 10:11:22
astrids blogg
annie

MEN HAN GROWLADE JU INTE ENS BRA HAHHAHAHAHA.

och astrid snälla sluta prata om "bra musik" + att dba är för helvete inte bra någonstans. och så tycker alla som lyssnar på dem att de är så jävla häftiga som lyssnar på så tung musik. FÄÖÄFKFKNDHJDHKDJK

HATAR ALLT.

2012-03-11 @ 10:20:02
annies blogg

Skriv något fint:

Vad heter du?
Kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Text:


Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign