2011-07-06 @ 15:37:49

510


PLUS
Det var bara skärmen som lade av, så bortsett från att jag inte har en aning om vad jag har för bländare/slutartid/ISO/vitbalans/fokuspunkt/någonting alls och att jag inte kan se hur bilderna ser ut förrän jag sitter framför en dator är kameran fullt användbar. Säg inte hejdå till mina egopix än!

MINUS
Jag hade hunnit glömma bort att det var mer än skärmen som är trasigt. Blixten använder jag aldrig så jag har knappast saknat den på de sex månaderna den har vägrat fungera, och ni vet när man fokuserar så ska ju en lampa blinka för att visa var den har hittat fokus? Well för mig blinkar alla tre lampor. Sökaren är inte heller vad den en gång har varit (den SKA visa exif men det har också gett upp) så att laga kameran skulle bli rent löjligt dyrt. En ny E-510 kostar runt 2000 på Blocket (eller tyska eBay, pappas favoritställe) och när jag väl har fått min lön och skaffat en finfinfin MacBook kommer jag gott ochväl ha råd med en. Å andra sidan har jag velat ha en Pentax K-7 ganska länge... Fast 13 000 kr lär jag inte ha på ett bra tag.

Skriv något fint:

Vad heter du?
Kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Text:


Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign