2011-08-11 @ 19:50:57

min bebis är här


och jag är kär. <3
June

Sv: Jösses. Tja, du gör ungefär allting "fel" så det är inte konstigt om håret inte mår bra. Jag rekommenderar alltid balsammetoden för slitet hår MEN det lär inte funka här. Jag har själv tunt och mjukt hår och ja, balsammetoden gör det ännu mjukare! :/



Men bara för att man håller på med balsammetoden betyder det inte att man inte kan använda hårspray och sånt. Om jag var du skulle jag testa att sluta med schampo och sånt bara för att vara lite snällare mot håret så det inte blir så slitet. Men jag skulle nog inte tvätta med balsam utan med bikarbonat eller ägg, för håret blir inte lika mjukt av det som av balsam. Annars kan man använda sls-fria schampon, vilket är schampon utan uttorkande tensider, så de sliter inte lika mycket på håret. Och jag skulle ändå fortsätta tupera och spraya som en galning. Det finns godkända hårsprayer utan mineraloljor och silikoner så man måste inte byta frisyr helt bara för att man skippar elaka schampon :)



Allt sånt här kan du läsa om under kategorin no poo: hair.

2011-08-12 @ 18:42:37
Junes blogg

Skriv något fint:

Vad heter du?
Kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Text:


Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign