2010-05-24 @ 19:22:28

här står tiden still

1. jag tog bort mitt blåa fina gips idag. min fot ser förjävlig ut. min stortå och spikarna i den kan vara det äckligaste jag någonsin sett. (utanför internet i alla fall. scary shits här.) de underbara sjuksköterskorna på linköpings sjukhus GLÖMDE att boka en röntgentid åt mig, så jag fick en på torsdag. jag får inte gå förrän kirurgen har sett att det ser bra ut = jag får inte gå på tre dagar. och jag kommer ändå inte kunna börja gå om tre dagar eftersom det gör så förbannat ont. jag kan i alla fall ha jeans och skor nu och slipper duscha med en avklippt sopsäck fasttejpad på benet. yay.

2. jag vältrar mig i självömkan just nu och har bara ätit müsli + choklad + pannkakor + glass idag. jag tycker att ni också kan tycka synd om mig.

3. det är rätt fint när man sitter på altanen för att "det är så fint väder" med en granne som spelar schlager på högsta volym och man plötsligt hör ett "ooooh this town kills you when you are young".

4. jag såg sju personer i jeansshorts och vit tröja idag. från en enda klass. en var kille.

5. jag tror att jag har bestämt hur jag ska klippa mig :DDDDDD yay

6. victor kommer hit i augusti :DDDDDDDDDDDDDDD

7. jag har en löjlig massa läxor till fredag och ingen panik trots att jag har väldigt mycket kvar. GÖTT. åhjustdet, jag tror att jag behöver hjälp med mitt bildarbete. jag har ritat av en bild på karl XIV och ska välja ut tre stycken bilder att jämföra med. jag har ett porträtt på obama, tutankhamons gravmask och ingen aning om vad jag borde ha som den tredje.

8. det här blev lite längre än jag hade tänkt men ah.

9. jag spelade upp min fina hemsnickrade låt på musiken i torsdags. det slutade med att jag begravde ansiktet i gitarren (det är rätt svårt, men det går) och grät mer än på länge för att, jag vet inte riktigt. pratade med läraren i en halvtimme, han tvingade mig att försöka sjunga rätt och det gick helt okej. och så kläckte han kommentaren "det är sällan jag ser dig med något annat än ett glatt ansikte, men du har det väl inte heller så lätt alltid. du skriver säkert, på nån blogg eller så, vad vet jag." i lol'd.

10. jag missade halva syslöjdslektionen på grund av det, vilket är rätt awesome eftersom läraren hatar mig. jag fick släpa med mig en tjock förbannad mapp över hela skolgråden på kryckor och när jag tappade pennskrinet och allt vällde ut på marken tre meter från dörren bröt jag ihop och satte mig på en bänk och grät. en fin vän kom och frågade hur det var och jag försökte förklara, sedan kom läraren och min fina vän försökte förklara. syslöjdsläraren sade "men du behöver väl inte bli ledsen för att du kommer för sent till lektionen!" och jag har aldrig varit så nära att slå en lärare.


(slut på fantasi. då får väl ni länka musik istället!)
martina

<3

2010-05-25 @ 17:06:07

Skriv något fint:

Vad heter du?
Kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Text:


Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign