2010-01-16 @ 16:09:50

don't forget the songs the made you smile

jag har tänkt klä upp mig fint och gå ut och fota i snön ändå sedan snön kom, dvs en månad och jag har fortfarande inte gjort det. det beror förstås mest på att det har varit tjugo minusgrader, men nu är det nästan varmt igen och jag orkar helt enkelt inte.

jag har precis börjat bli arg på mig själv för att jag aldrig fotar analogt, jag tror att jag har tio bilder kvar på en film jag satte in i somras. nu har pappa hittat ett 50mm f/1.4 för 750 kronor. det är dyrt, dubbelt så mycket som jag betalade för kameran + tre objektiv, men 1.4 är ändå 1.4 och jag skulle definitivt bli klar med filmen fort.

jag har snart läst ut den sjätte harry potter-boken. dumbledore är död, nu är det bara lite slagsmål och en begravning kvar. jag kommer ärligt talat inte ihåg någonting alls av den sjunde, så... woh! sedan återstår aniara, kanske liftarens guide till galaxen och en länsning av biblioteket i linköping. åh, jag förstår verkligen inte folk som ogillar att läsa.

nånting drastiskt måste hända snart, annars är inget värt det. springa in i någon söt pojke som bara skrattar åt hur klantig han är (efter att ha kollat att jag är okej, förstås) medan man själv ler dumt, nickar och säger att visst han kan ta mitt mobilnummer. man bestämmer att träffas igen, vips har man en ny kompis och snart är man kompis med alla hans kompisar och man går inte längre hem till sig själv, klappar katter och läser böcker efter skolan dag efter dag. man skrattar, lever, får sin första kyss.... men sådant händer bara i böcker.




the smiths - rubber ring:

Skriv något fint:

Vad heter du?
Kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Text:


Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign