2010-08-07 @ 16:06:43

även inbitna bloggare har sin charm

dag 1, måndag: skuttade på ett tåg till malmö, bytte och for vidare till köpenhamn. irrade runt efter hotellet ett litet tag men kom fram välbehållen. mor och syster beställde massage på spat bredvid, sedan bar det av mot ströget. jag såg en turk som såg helt normal ut bortsett från helskägg och turban och en hiphopaffär som hette drop dead och blev lite upprörd. åt världens största mjukglass (jag skojar inte. jag har bildbevis) och min käre låtsaspappa, som helt enkelt har lite för mycket pengar, talade om för mig och syster att vi fick ett tusen danska kronor. fjortisen inuti mig jublade av lycka. jag var helt övertygad om att weekday hade stängt, men jag hittade en mysetröja på h&m och när jag väl kom fram till weekday var det öppet. fjortisen inuti mig jublade lite högre och det slutade med att jag gjorde av med 850 danska kronor på en halvtimme. DET är skillat. åt fancy middag på en fancy restaurang och rev ner en affisch med ett band jag inte lyssnar på om en konsert jag definitivt inte kommer gå på från ett elskåp. fick ett hej-jag-saknar-dig-sms från victor och precis fjorton sekunder senare ett hej-sms från d och sen kunde jag inte somna.

dag 2, tisdag: åkte vidare till tyskland med fem olika tåg. det första som slog mig var att tyskar överlag är extremt fula, under fyra dagar såg jag fler människor i hockeyfrilla än snygga människor. tittade väldigt mycket på gossip girl och kommer inte ihåg något mer alls.

dag 3, onsdag: träffade min morbror + moster + kusin. kusin visade sig vara sjukt gangsta och sjukt duktig på beatboxing. upptäckte att jag inte är alltför hemsk på tyska och blev glad.

dag 4, torsdag: gick ner till stranden som var hur fin som helst. säkert flera mil lång med vit finkornig sand fylld med fina snäckor och folk som flög med drakar överallt. åh så mysigt.

dag 5, fredag: var trött och ville hem. skulle åka sex olika tåg på en dag, tack vare sj blev det sju och det tog tretton timmar. som om inte det var nog blev vi ivägschasade från våra platser för en sjuttioårig rullstolsbunden gubbe. vi hamnade i förstaklass, sen kom människorna som hade "våra" platser och ville sitta där och vi blev ivägskickade till våra vanliga platser. gubben hade kissat på sig, på mitt säte, och hela vagnen stank. med en halvtimmes resa kvar hade vi släpat runt fyra väskor i hela tåget flera gånger och hamnat i restaurangvagnen. sj borde dödas.

dag 6, lördag: åkte in till stan. träffade inte d. har knappt ätit något och tänker ägna hela kvällen åt att scanna min nya filmrulle. vänta er en bildbomb.

kent - gamla ullevi:

Skriv något fint:

Vad heter du?
Kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Text:


Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign