2009-12-21 @ 20:57:49

hela livet är ett disco

4:17: vaknar, antagligen av en mardröm. funderar över om det är bäst att somna om eller gå upp.

8:55: vaknar och får panik eftersom skolan börjar 8:45 och jag aldrig kan lära mig att sätta igång min väckarklocka på söndagar. duschar/klär på mig/sminkar mig/kastar ut katten från rummet på tjugo minuter och blir nästan lite stolt.

9:20: sms:ar vilt för att få reda på var min klass är. de är på skylten och lyssnar på skolans julkonsert. jag går till skolan och missar precis tjugo-i-tio-tåget, får ett sms från märta som säger att de åker hem halv och kommer fram till att det inte är värt att åka in till staden. inte ens för fina flashbacks från detektivbyrån. jag sätter mig i ett hörn och lyssnar på laakso.

10:15: my gods tar slut och ny mapp med broder daniel-låtar från skivor jag inte orkar beställa från internet börjar. även om ögonen håller sig torra går nånting sönder, precis som varje gång jag hör no time for us.


10:45: min mentor rusar fram och undrar var jag har varit och jag upprepar hela morgonens händelseförlopp. min andra mentor börjar bli arg och säger att jag måste gå och äta. en av åttorna frågar om jag har anorexia eftersom jag aldrig äter i skolan och jag skrattar bara för då behöver man inte svara. masar mig ändå iväg till matsalen när simon går dit. fortsätter lyssna på fin musik och lyckas efter många års träning perfekt med att dölja att jag gråter.

12:45: ger en julklapp till märta (godis + doftljus: äppelpaj + vaniljsås) när hon står precis bredvid josse och får den finaste kramen jag fått på väldigt länge. får en till utskällning av min mentor och beslutar mig för att inte strunta i skolans volleybollturnering. sitter istället och spelar snake hela tiden med per som kommentator. skolan är väldigt mycket finare när man umgås med nittiofemmor istället för nittiofyror.

14:50: går hem till mamma. kramar min syster, gör julmat och fixar fotoalbum att ge i julklapp till farmor&farfar och mormor&morfar.

18:14: pappa lovade att hämta mig tio i sex. jag börjar tröttna på att vänta, sätter på min mp3 och går hem i tretton minusgrader. blir rätt arg när jag hittar pappa framför datorn fem över halv sju.

20:56: försöker göra henrik berggren till en sim men borde inte sitta här. har en novell som kliar i skallen och vill helst inte försova mig imorgon. jag tror jag ska sluta nu.

Skriv något fint:

Vad heter du?
Kom ihåg mig

Mail:

Blogg:

Text:


Mall från www.designadinblogg.se/gratisdesign